۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳
درمان وسواس با ان ال پی

درمان وسواس با ان ال پی

اگر وسواس داری حتما این مقاله رو دنبال کن، اختلال وسواس فکری عملی یک اختلال روانی است که می تواند فرد را در هر سنی تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش بازار، اگر وسواس داری حتما این مقاله رو دنبال کن، اختلال وسواس فکری عملی یک اختلال روانی است که می تواند فرد را در هر سنی تحت تاثیر قرار دهد. این اختلال زمانی رخ می دهد که فرد در چرخه ای از افکار و اعمال وسواس گونه گیر کند.

وسواس (یا افکار وسواسی)؛ افکار، تصاویر یا خواسته های ناخواسته و آزاردهنده ای که فرد را مضطرب می کند و اعمال وسواسی (اجبار) رفتارهایی هستند که فرد به قصد رهایی از افکار وسواسی یا کاهش اضطراب خود انجام می دهد. بیشتر افراد در مقطعی دچار برخی از افکار یا اعمال وسواسی می شوند. در زندگی آنها، اما این بدان معنا نیست که همه ما تا حدی مبتلا به OCD هستیم. فردی که از اختلال وسواس فکری رنج می برد، چرخه وسواس و اجبار به قدری شدید است که زمان زیادی را از او می گیرد و انجام کارهای روزمره زندگی را برای او دشوار می کند.

NLP به چه معناست؟

ان ال پی (NLP) یک رویکرد روانشناختی است که استراتژی های افراد موفق را بررسی می کند و از آنها برای رسیدن به اهداف شخصی استفاده می کند. این شامل افکار، زبان و الگوهای رفتاری است که این افراد برای دستیابی به نتایج خاصی در نتیجه تجربه استفاده می کنند. از آن استفاده می کنند. طرفداران NLP معتقدند که تمام اعمال انسان مثبت است. بنابراین، اگر در یکی از برنامه های خود شکست بخورند یا با یک اتفاق غیرمنتظره مواجه شوند، معتقدند که این نه تجربه خوبی است و نه بد و تنها باعث می شود اطلاعات مفیدی به دست آورند.

تاریخچه ان ال پی

NLP در سال ۱۹۷۰ در دانشگاه کالیفرنیا در سانتا کروز ایجاد شد که بنیانگذاران اصلی آن جان گریندر (زبان شناس) و ریچارد بندلر (ریاضیدان و دانشمند اطلاعات) بودند. افراد دیگری نیز در این زمینه همکاری خوبی داشتند. در اواخر همان سال، این دو نفر شروع به بازاریابی NLP کرد تا به مردم آموزش دهد که چگونه دیگران موفق بوده اند. امروزه از NLP در زمینه های مختلفی از جمله مشاوره، علوم پزشکی، حقوق، تجارت، هنرهای نمایشی، ورزش، نظامی و آموزشی استفاده می شود.

درمان وسواس فکری و عملی با ان ال پی (NLP)

روشی که در این مقاله به شما می گویم روشی خلاقانه و ابتکاری است که بر اساس تکنیک های علم NLP می باشد و با افزایش آگاهی می توان از آن در درمان دائمی فوبیا و وسواس ها استفاده کرد.

بعید است قبل از مطالعه این مقاله با این تکنیک آشنا شده باشید زیرا برای اولین بار توسط تهران ان ال پی به شما معرفی می شود. پس اگر مشکلاتی مانند وسواس یا ترس از چیزهای مختلف دارید، ادامه مقاله را دنبال کنید.

درگیر بودن و تفکیک در علم ان ال پی

درگیر بودن و تفکیک در علم NLP

با دو مثال، درگیر بودن و تفکیک در علم NLP را برای شما توضیح خواهم داد:

تفکیک (Dissociation): تصور کنید در یک شهربازی هستید و در مکانی امن و از فاصله یک کیلومتری، حرکات بسیار مارپیچ، سریع و ترسناک یک ترن هوایی را مشاهده می کنید. خواهی ترسید؟ قطعاً خیر، زیرا اگر مطمئن باشید که مکان فعلی شما امن است و چیزی شما را تهدید نمی کند، هرگز اذیت نمی شوید. منفصل حالتی است که در آن شما از دور تماشا می کنید و در آن تجربه ناراحت کننده یا ترسناک نیستید.

درگیر بودن (Association): حالا تصور کنید که در ردیف اول همان قطار تندرو نشسته اید و حرکات مارپیچی پرسرعت را از ردیف اول قطار با چشمان خود می بینید. همچنین بالا و پایین شدن قطار را احساس می کنید و با تمام وجود وحشت را تجربه می کنید.

دلیل اینکه برخی از خاطرات، ترس ها یا فوبیاهای شما آزاردهنده هستند دقیقاً به این دلیل است که شما آن خاطرات را در ذهن خود تجربه می کنید که انگار در آن لحظه حضور دارید و همه چیز را با چشمان خود می بینید و با وجود خود احساس می کنید. به این حالت "مرتبط" می گویند.

دلیل ترس ها و خاطرات ناراحت کننده شماست

دلیل دردناک بودن فوبیاها و خاطرات آزاردهنده ای که در گذشته دارید این است که آنها را به شیوه ای مرتبط و "درگیر" در ذهن خود تجربه می کنید. خاطرات دردناک یا فوبیای وحشتناک شما معمولاً تصاویری در ذهن شما دارند که مرتبط هستند و در واقع آنها را با چشمان خود تجربه می کنید که گویی در همان لحظه در آن محیط هستید. به همین دلیل است که آنها ترسناک یا آزاردهنده هستند زیرا واقعی به نظر می رسند.

چگونه خاطرات بد آزاردهنده و فوبیا را درمان کنیم؟

چگونه خاطرات آزاردهنده یا فوبیا را درمان کنیم؟

کافی است در تصاویر ذهنی خود در رابطه با آن موضوع یا خاطره از هم گسسته یا «جدایی» شوید. شما باید از تصاویر ذهن خود بیرون بیایید (انگار روح از بدن شما بیرون می آید و ناظر می شود) و از بیرون در طول آن خاطره (در حالی که احساس خوبی دارید) ناظر شوید.

خلاقیت به سبک قدرت نامحدود در استفاده از این تکنیک

فقط در حالی که از چیزی ناراحت هستید یا می ترسید یا در حال انجام حرکات وسواسی هستید دوربین را در جایی قرار دهید و از خود فیلم بگیرید (به طوری که از نمای کمی دور، در حالی که می ترسید یا می ترسید، تمام بدن شما در فیلم دیده شود. انجام اعمال وسواسی خود) شما هستید). سپس آن فیلم را بارها و بارها، در زمان های دیگر و در مکانی امن، و زمانی که احساس خوبی دارید، تماشا کنید. به این ترتیب از آن ترس و رفتار (مثل وسواس) جدا می شوید و به زودی مشکل شما برای همیشه حل می شود.

نکته دیگر این است که شما می توانید تمام خاطرات مثبت خود را همراهی کنید یا درگیر آن باشید (در آن خاطره حضور داشته باشید) اما خاطرات آزار دهنده و منفی را کاملاً جدا کنید و خارج از آنها باشید (انگار از راه دور با یک احساس خوب هستید. دیدن خود).

درباره خانه NLP ایران

خانه ان ال پی ایران توسعه فردی و سازمانی با روش NLP ، تحلیل رفتار متقابل و قانون جذب . مخاطبان اصلی ما افرادی هستند که می خواهند روند زندگی و برنامه ریزی ذهن را تغییر دهند و به رسالت فردی خود در طول سفر زندگی دست یابند. تکنیک های ان ال پی طبق استاندارد جهانی با تدریس سجاد زمانی مربی تحول فردی میباشد.

کد خبر: ۱۷۶٬۰۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha