۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۸
ورشکستگی و مرگ سازمان‌های بیمه‌گر رابطه تنگاتنگی با افزایش جمعیت دارد
رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده مجلس:

ورشکستگی و مرگ سازمان‌های بیمه‌گر رابطه تنگاتنگی با افزایش جمعیت دارد

رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: درمان ناباروری به صورت پوشش بیمه‌ای در قانون جوانی جمعیت قرار گرفته است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، فاطمه محمدبیگی در مورد تحت پوشش قرار گرفتن درمان ناباروری در قانون جوانی جمعیت گفت: در نظر داشته باشیم که کشور وارد برهه سالمندی شده و فقط در ۷ سال پیش رو امکان جبران و شروعی دیگر برای زندگی ایران جوان وجود دارد، لذا بر همین اساس قانون جوانی جمعیت تصویب شد. انتظار می‌رود تمام بندهای این قانون جزء به جزء اجرایی شود، یکی از مواد این قانون تحت پوشش قرار گرفتن درمان ناباروری زوجین جوان است.

پیشگیری بهتر از درمان است
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس یازدهم افزود: همیشه پیشگیری بهتر از درمان است، در مورد درمان ناباروری هم این مسئله صدق می‌کند با تمام این تفاسیر در ماده ۴۳ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، وزارت بهداشت مکلف است با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های بیمه‌گر، برنامه‌ها و اقدامات لازم را برای برخورداری همه زوج هایی که علیرغم اقدام به بارداری به مدت یکسال یا بیشتر صاحب فرزند نشده‌اند، داشته باشد.

محمدبیگی در ادامه یادآور شد: برنامه‌های معاینه، بیماریابی، تشخیص علت ناباروری و درمان آن تحت پوشش کامل بیمه‌های پایه، بدون محدودیت زمان و دفعات مورد نیاز به تشخیص پزشک معالج در دستور کار قرار بگیرد، براساس این قانون، برای افراد بالای سی و پنج سال، مدت مذکور در ماده فوق از یکسال به شش ماه کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: درمان ناباروری را باید از فاز پیشگیری مد نظر قرار دهیم تا با گذر زمان شاهد هزینه‌های سنگین درمان روی دوش زوجین نباشیم، قطعا بدون حضور بیمه‌ها این مهم ممکن نخواهد بود. با اجرای پرونده سلامت الکترونیک و شفاف شدن فرایندهای خدمات سلامت در هزینه ها بی تردید بسیاری از مشکلات در حوزه درمان کاهش خواهد یافت.

بیمه‌ها برای درمان ناباروری تمام قد به میدان بیایند
رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: درمان ناباروری به صورت پوشش بیمه‌ای در قانون جوانی جمعیت قرار گرفته است، امیدواریم بیمه‌های دولتی و خصوصی در راستای اجرای درست این قانون مشارکت نمایند تا بتوانیم قراردادهای بیمه‌ای را از دو جهت مکمل و پایه مد نظر قرار دهیم، ضمن اینکه بسیاری از هزینه‌های درمان ناباروری به دلیل تکنیک‌های پیچیده درمانی و استفاده از داروها و تجهیزات خارجی قاعدتا در قالب بیمه‌های پایه جای نمی‌گیرد، برهمین مبنا باید بیمه‌های مکمل هم پای کار بیایند.

بیمه‌ها اعتمادزایی کنند
وی در ادامه یادآور شد: بیمه‌های مکمل برای جلب رضایت عموم مردم و اعتماد زایی باید بسته‌های خدمتی خود را بزرگتر از هر زمان دیگری کنند و خدمات بیشتری به بیمه شوندگان ارائه کنند، باید تعامل دوجانبه بین بیمه ها و وزارت بهداشت وجود داشته باشد تا مردم بتوانند طعم شیرین حمایت‌های بیمه‌ای را بچشند، مخصوصا در حوزه درمان ناباروری که به طور میانگین حداقل سه سیکل یکبار به نتیجه می‌رسند یعنی زوجین در ۱/۳ موارد در دوره ناباروری به نتیجه مطلوب و دلخواه می‌رسند.

رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: افزایش جمعیت کشور بی تردید به نفع سازمان‌های بیمه گر خواهد بود، اگر در آینده با همین وضعیت پیش برویم هیچ بیمه پردازی وجود نخواهد داشت که بخواهد حق بیمه بپردازد، اگر شرکت‌های بیمه گر به فکر ادامه حیات خود هستند باید تمام قد در جهت رفع درمان ناباروری، افزایش جمعیت و کمک به رفاه خانواده‌ها به میدان بیایند، در صورت کاهش بیمه پردازان بی شک شاهد ورشکستگی و مرگ شرکت‌های بیمه گر خواهیم بود.

نماینده مردم در مجلس یازدهم در پایان خاطرنشان کرد: در کمیسیون بهداشت و درمان، کمیسیون اجتماعی، فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی، کمیته جمعیت کمیسیون بهداشت و صحن علنی مسئله درمان ناباروری به صورت جدی پیگیری می‌شود.

کد خبر: ۱۷۵٬۸۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha