۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷
هدف گذاری تسلا برای فروش ۸۰ هزار دستگاه خودرو در آلمان
بعد از بحران کرونا و کمبودهای زنجیره تامین

هدف گذاری تسلا برای فروش ۸۰ هزار دستگاه خودرو در آلمان

در حالی که فروش سال گذشته شرکت خودروسازی تسلا در آلمان در حدود ۴۰ هزار دستگاه بوده است، امسال این خودروساز قصد دارد با فروش دو برابری به رکورد ۸۰ هزار دستگاهی خود دست یابد.

بازار؛ ‌گروه خودرو: هفته نامه آلمانی اتومبیل وچه به نقل از یکی از مدیران آلمانی تسلا خبر داد که شرکت خودروسازی تسلا در حال برنامه ریزی کردن برای افزایش فروش خودروهای خود به دوبرابر در سال ۲۰۲۲ است.

بر این اساس بزرگترین تولیدکننده خودروهای الکتریکی قصد دارد با دوبرابر کردن فروش سال جاری خود در آلمان، ۸۰ هزار دستگاه خودرو در این کشور اروپایی به فروش برساند.

این درحالی است که سال گذشته تسلا توانست ۳۹ هزار و ۷۱۴ دستگاه خودرو در آلمان بفروشد. گفتنی است جایی که این خودروساز اولین کارخانه بزرگ اروپایی خود را مستقر کرده در شهری به نام گرونهایده نزدیک برلین است.

شایان ذکر است که شرکت خودروسازی تسلا در چین نیز به عنوان بزرگترین بازار خودروی جهان قصد دارد دست به افزایش فروش بزند. بر این اساس نیز بعد از طی کردن بحران کووید ۱۹ و کمبودهای زنجیره تامین، افزایش تیراژ تولید و فروش را در برنامه قرار داده است.

گفتنی است، پیش تر نیز اخباری در خصوص برنامه ریزی تسلا برای کاهش مدت انتظار مشتریان برای تحویل خودروهای شان در مدل های سه و وای منتشر شده بود. بر این اساس به نظر می رسد این شرکت خودروسازی تا پایان سال جاری که زمان زیادی هم نمانده برنامه ریزی های فشرده ای کرده و قصد دارد مدت زمانی که تحت تاثیر شیوع بیماری کرونا و درگیری روسیه و اوکراین از دست داده را جبران کند.

البته نکته قابل توجه این است که این هدف گذاری جدید خودروسازی تسلا در مهد خودروسازهای مشهور آلمانی یعنی مرسدس بنز و بی ام و انجام شده و معلوم نیست ایلان ماسک مالک این شرکت خودروسازی به برنامه های بلند پروازانه خود دست یابد یا نه؟

کد خبر: ۱۷۵٬۸۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha