۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۰
تحقق سیاست‌های برنامه هفتم در گرو تحولات ملی و فراملی است
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

تحقق سیاست‌های برنامه هفتم در گرو تحولات ملی و فراملی است

عزیزی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: استفاده از همه ظرفیت‌های دیپلماسی انقلابی و فعال برای پیشبرد اهداف برنامه هفتم و تحولات منطقه‌ای و رشد و شکوفایی همه جانبه کشور ضروری است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، ابراهیم عزیزی، با اشاره به سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در حوزه سیاست خارجی با محوریت تقویت رویکرد اقتصاد محور در سیاست خارجی، گفت: رهبری سیاست‌های برنامه هفتم را با رویکرد پیشرفت و عدالت اجتماعی ابلاغ کردند، طبیعتا پیشرفت و تحقق سیاست‌ها در گرو تحولات ملی و فراملی است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: ما در حوزه دیپلماسی و سیاست خارجی باید از همه ظرفیت‌های موجود دیپلماسی انقلابی و فعال استفاده کنیم تا بتوانیم به امر مهم تحولات منطقه‌ای و رشد و شکوفایی همه جانبه کشور دست یابیم.

وی در ادامه اظهار کرد: یقینا دیپلماسی اقتصادی یکی از فرصت‌ها در زمینه پیشرفت و توسعه کشور است و حتی می‌تواند عدالت اجتماعی را فراهم کند، بنابراین با نگاه جامع گرایانه به برنامه هفتم، اتخاذ رویکرد موضوع محور و پروژه محور و رصد کمی و کیفی تحولات و بازارهای منطقه و جهان می‌توان سیاست‌های برنامه هفتم را عملیاتی کرد و آنها را به عنوان یک هدف مهم دنبال کرد.

عزیزی معتقد است: اگر بتوانیم برنامه هفتم را به درستی تدوین و اجرا کنیم، نیازهای اقتصادی جامعه در مسیر درست تامین می‌شود و امنیت غذایی به عنوان موضوع مهم مورد توجه قرار می‌گیرد. در نهایت می‌توانیم شاهد عدالت اجتماعی و توسعه سیاست‌ خارجی باشیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دیپلماسی پارلمانی و عمومی می‌تواند یکی از فرصت‌های کلیدی برای توسعه کشور باشد، مجلس و دولت باید کمک کنند تا دیپلماسی در مسیر اقتصادی قرار گیرد و توسعه یابد تا بتوانیم سیاست‌های ابلاغی برنامه هفتم را محقق کنیم.

کد خبر: ۱۷۵٬۷۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha