۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۶
اجرای طرح آمایش سرزمینی با افزایش اختیار استانداران تسهیل می‌شود
نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس:

اجرای طرح آمایش سرزمینی با افزایش اختیار استانداران تسهیل می‌شود

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس معتقد است از آنجایی که استانداران بیشترین آگاهی را نسبت به ظرفیت منطقه خود دارند، می‌توانند کمک مؤثری نسبت به توسعه کشور از طریق اجرای طرح آمایش سرزمینی داشته باشند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، رحمت الله نوروزی، با اشاره به تأکید دولت به کاهش فشار اقتصادی و معیشتی جامعه، گفت: یکی از راه های کاهش فشار اقتصادی، افزایش اختیار استانداران است که بتوانند با توجه به استعداد هر منطقه، توسعه و پیشرفت را رقم بزنند.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه استانداران به مثابه رؤسای جمهور هر استان، باید جایگاه ویژه ای داشته باشند، عنوان کرد: دستورات استانداران باید به عنوان فصل الخطاب مسئولان استانی باشد و بر مبنای آن اقدامات عمرانی و توسعه ای شکل بگیرد.

وی ادامه داد: امروز در بسیاری از کشورها نیز سیاست های کلان در مرکز پایه گذاری می شود اما استانداران هر ایالت هستند که درباره منطقه خود و نحوه توزیع اعتبارات و تخصیص آن تصمیم گیری کرده و دستورات لازم را صادر می کنند.

نوروزی در ادامه با بیان اینکه استانداران بهتر از هر مسئولی در پایتخت نسبت به ظرفیت های منطقه خود آگاه هستند، اظهار داشت: اجرای طرح آمایش سرزمینی نیز با افزایش اختیار استانداران امکان پذیر است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در این بین نباید موضوع نظارت بر عملکرد استانداران در صورت افزایش اختیار آنها نادیده گرفته شود که خود مسیر توسعه را ناهموار خواهد کرد.

کد خبر: ۱۷۵٬۶۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha