۲۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
رتبه اول استان یزد در بیمه روستایی| افزایش مستمری ها هنوز ابلاغ نشده است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

رتبه اول استان یزد در بیمه روستایی| افزایش مستمری ها هنوز ابلاغ نشده است

یزد- ابراهیمی، مدیرکل بیمه روستایی استان، یزد را از نظر جدب و تمدید بیمه روستایی در رتبه برتر کشور در سال گذشته و نیمه نخست سال جاری معرفی کرد.

حسن ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در حال حاضر ۶۲.۲ درصد از جمعیت روستایی و ۸.۹ درصد از جمعیت شهرهای زیر ۲۰ هزار خانوار استان یزد زیر پوشش بیمه روستایی هستند که در مجموع پوشش کل این مناطق ۳۸.۶ درصد است.

وی با بیان اینکه حق بیمه این افراد از ۵۰ تا ۱۳۳ هزار تومان پیش بینی شده است، ادامه داد: مستمری بگیران این پوشش بیمه ای شامل افراد ۱۸ تا ۵۰ سال هستند که بر اساس سطوح بیمه ای یعنی حق بیمه ای که پرداخت می کنند، مستمری می گیرند.

مدیرکل بیمه روستایی استان یزد اعلام کرد: البته مستمری با داشتن یک سال سابقه پرداخت بیمه پرداخت خواهد شد و مشمول افراد با ۳۰ سال سابقه یا ۶۵ سال سن می شود.

وی افزود: حداقل مستمری افراد با یک سال سابقه پرداخت حق بیمه و ۶۵ سال سن یا ۳۰ سال سابقه بیمه، یک میلیون و حداکثر آن نیز ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان است اما حداقل مستمری در غیر این صورت ۶۷۰ هزار تومان یا یک میلیون و ۷۷۷ هزار تومان تعیین شده است.

ابراهیمی با بیان اینکه هنوز افزایش مستمری ها به استان ابلاغ نشده و بعد از ابلاغ اجرایی خواهد شد، ادامه داد: کمترین مستمری در حال حاضر به بیمه شدگان با ۶۵ سال سن و ۱۰ سال سابقه بیمه و همچنین افراد تحت پوشش کمیته امداد که حداقل حق بیمه را پرداخت کرده اند، تعلق دارد.

مدیرکل تعاون روستایی استان یزد اعلام کرد: تعداد اعضای بیمه روستایی استان ۳۱ هزار و ۱۰۹ نفر و شامل ۲۶ هزار و ۹۴۶ نفر بیمه شده است.

وی، تعداد بیمه شدگان فعال که همچنان حق بیمه می پردازند یا بازنشست شده اند را ۱۵ هزار و ۱۰۷ نفر عنوان و بیان کرد: تعداد بیمه شدگان غیرفعال نیز ۵ هزار و ۶۰۰ نفر است که مدتی است حق بیمه خود را پرداخت نکرده اند.

ابراهیمی، جمعیت مستمری بگیران بیمه روستایی استان را ۲ هزار و ۶۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: البته برخی از این افراد بیمه شده اصلی و برخی نیز افراد تحت تکفلی هستند که بعد از فوت بیمه شده، مشمول دریافت مستمری هستند.

کد خبر: ۱۷۵٬۶۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • راسفندابادی IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 0
      سلام اگر مزایا بیمه رو افزایش میدادند عالی بود