۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
نسل هفتم موستانگ پر قدرت تر از همیشه| دارک هورس راهی لمانز می شود
«بازار» محصول جدید فورد را بررسی کرد

نسل هفتم موستانگ پر قدرت تر از همیشه| دارک هورس راهی لمانز می شود

شرکت خودروسازی فورد نسل هفتم موستانگ به نام دارک هورس (اسب سیاه) را با پیشرانه هشت سیلندر وی شکل مجهز به توربو شارژر با قدرت ۵۰۰ اسب بخار رونمایی و معرفی کرد.

بازار؛ گروه خودرو: نسل هفتم موستانگ به تازگی و برای نخستین بار توسط شرکت خودروسازی فورد معرفی شد. موستانگ نسل جدید مجهز به یک پیشرانه هشت سیلندر وی شکل است که به لطف توربو شارژر می تواند قدرت ۵۰۰ اسب بخاری تولید کند. این نسل مجهز به هیچ فناوری هیبریدی نیست، اما به دلیل عمده تغییرات فنی و طراحی که روی این محصول انجام شده به آن لقب دارک هورس (اسب سیاه) را داده اند، در ادامه به بررسی نسل هفتم موستانگ خواهیم پرداخت:

نسل هفتم موستانگ پر قدرت تر از همیشه| دارک هورس راهی لمانز می شود

مهم ترین تغییرات نسل هفتم

نسل هفتم موستانگ به یک دیفرانسیل لغزش محدود مجهز شده که می تواند لذت رانندگی را برای راننده افزایش دهد. از سویی سیستم ترمز، تعلیق و جلو بندی بر اساس افزایش توان خودرو تقویت شده و این مورد نشان می دهد فورد سیاست ایمنی در کنار آسایش سرنشینان را دنبال می کند.

نسل هفتم موستانگ به یک پیشرانه ۵ لیتری با آرایش وی شکل هشت سیلندر مجهز است که می تواند به لطف توربوشارژر ۵۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند

نسل هفتم موستانگ به یک پیشرانه پنج لیتری با آرایش وی شکل هشت سیلندر مجهز است که می تواند به لطف توربو شارژر ۵۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند. نسل قبل موستانگ یعنی مک وان قدرتی معادل ۴۸۰ اسب بخار داشت، اما این ارتقا قدرت توسط فورد برای حفظ سهم بازار این کوپه اسپرت عضلانی است. فورد در نظر دارد که موستانگ دارک هورس را با گیربکس اتوماتیک ۱۰ سرعته راهی جاده ها کند.

نسل هفتم موستانگ پر قدرت تر از همیشه| دارک هورس راهی لمانز می شود

طراحی قابل توجه دارک هورس

در نمای ظاهر جلو خودرو چراغ ها، ورودی های هوا، جلو پنجره و حجم عضلانی کاپوت عمده تغییرات نسل هفتم موستانگ است. در این نسل چراغ های خودرو به تکنولوژی ال ای دی مجهز و جلو پنجره رنگ مشکی به خود گرفته است. در نمای جانبی خودرو نیز خط شخصیت و حجم های بدنه با تغییرات عدیده همراه شده است. در نمای عقب نیز سنت حفظ چراغ سه خط موستانگ انجام و در کنار آن سپر مرتفع تر و دیفیوژر نیز برای بهبود آیرو دینامیک خودرو به همراه باله ای نصب شده است.

طراحی داخل دارک هورس نسبت به نسخه های قبلی موستانگ کاملا متفاوت است، نسل هفتم فورد موستانگ از نظر طراحی داخلی و بیرونی هماهنگی و هارمونی قابل توجهی دارد. صندلی ها بر اساس صندلی خودروهای مسابقه ای با ارتقا ارگونومی طراحی شده تا بتواند در سفرهای طولانی مدت راحتی سفر بیشتری فراهم کند. آنچه که در این نسل بیشتر از هر نسل دیگر قابل توجه است، تعبیه صفحه نمایشگر ۱۳ اینچی برای کلاستر و نمایشگر مرکزی خودرو است. پس از آن فرمان دی کات، دریچه های سیستم تهویه در قسمت پایینی کنسول و افزایش دسترسی به سر اسپید دنده توجه ها را به خود جلب کرده است.

نسل هفتم موستانگ، با تغییرات در رنگ، تریم داخل، طرحی ظاهر و کابین به زودی راهی خیابان ها می شود

هرچند فورد تلاش کرده در طراحی داخلی نسل هفتم موستانگ حس کلاسیک بودن را حفظ کند، اما نمایشگر ۱۳ اینچی مجهز به فناوری کمک راننده این خودروساز را در تداعی موستانگ دهه ۹۰ میلادی برای سرنشینان ناکام گذاشته است. گفتنی است که پلت فرم موستانگ از ۱۹۷۹ تا ۲۰۲۳ جز ارتقا و افزایش یکپارچه سازی تغییر خاصی نداشته است.

فورد تلاش کرده برای تداعی نسخه کلاسیک در صفحه نمایش ۱۳ اینچی، نشانگر های سرعت در طرفین نمایشگر، نشانگر دما موتور و سوخت، دور موتور و شرایط دینامیکی دقیق را به راننده اطلاع دهد. فورد در تلاش است که موستانگ دارک هورس را با رنگ آبی تیر، نماند موستانگ مشکی و رنگ آمیزی آبی ویژه برای کابین این محصول جدید را راهی بازار کند. ترکیب رنگ آبی در کنار قطعات مشکی، هارمونی خاص اسپرت سواری را برای راننده فراهم خواهد کرد.

مشتریان نسل هفتم موستانگ می توانند این خودرو را با ۱۲ رنگ بدنه متفاوت، سه رنگ کابین زیبا در کنار انتخاب رنگ قرمز یا مشکی برای کالیپرهای ترمز انتخاب کنند. این خودرو دارای لاستیک های ۱۹ اینچی است که حس اسپرت بودن را دو چندان کرده است. گفتنی است که فناوری کمک راننده فورد می تواند در زمان حرکت با سرعت های بالا این خودرو، ضریب تصادفات را به دلیل پایش شرایط دینامیکی کاهش دهد.

نسل هفتم موستانگ پر قدرت تر از همیشه| دارک هورس راهی لمانز می شود

ورود موستانگ دارک هورس اس به مسابقات

فورد در نظر دارد با نصب صندلی مخصوص مسابقه، سیستم اطفا حریق، افزایش ایمنی شاسی و بدنه نسخه دارک هورس را به سمت مسابقات قانونی هدایت کند. البته دارک هورس با ارتقا فنی به دارک هورس اس راهی مسابقات خواهد شد و این خودروساز اکنون به دنبال اخذ تاییدیه های مربوطه است.

پاس کردن استاندارد آلایندگی

با توجه به تدوین استاندارد آلایندگی سخت تر از سوی اتحادیه اروپا و اجرایی شدن استاندارد یورو۷ در کنار سیاست خودرو برقی تا ۲۰۳۰، فورد برای دست یابی به اهداف مذکور در نظر دارد برای عرضه و افزایش کسب سهم بیشتر به بازار اروپا دارک هورس را با فناوری هیبریدی پلاگین مجهز و به زودی راهی قاره سبز کند. گفتنی است که دارک هورس بر اساس قوای فنی مذکور در حال حاضر با چالش برای رقابت و فروش در اروپا به دلیل استانداردهای سخت آلایندگی مواجه خواهد بود. هر چند که محصولات دیگر فورد از جمله موستانگ الکتریکی در اروپا فروش قابل توجهی داشتند، اما این توقع در خصوص نسل هفتم هدفی تعلیق به محال است.

نسل هفتم موستانگ پر قدرت تر از همیشه| دارک هورس راهی لمانز می شود

افسانه ای که تکرار می شود

موستانگ پس از غیبت ۲۷ ساله از مسابقات لمانز این بار با نسل دارک هورس به مصاف حریفان و رقبا می رود. در خصوص تایید این خبر، بیل فورد مدیر اجرایی موستانگ نسل هفتم، در نشست خبری اعلام کرد: «فورد در تلاش است که افسانه ۱۹۶۶ که با نسل موستانگ جی تی ساخته شد، در سال ۲۰۲۴ در مسابقات لمانز این افسانه بار دیگر با نسل هفتم تکرار شود.»

موستانگ پس از غیبت ۲۷ ساله از مسابقات لمانز این بار با نسل دارک هورس به مصاف حریفان می رود و افسانه ۱۹۶۶ موستانگ جی تی را با نسل هفتم در مسابقات لمانز تکرار می کند

در سال ۱۹۶۶ موستانگ خودرو پیروز مسابقات استقامت ۲۴ ساعته لمانز شد، به نظر می رسد فورد برای افزایش فروش در نظر دارد بار دیگر در لمانز رکورد بزند. بر این اساس استایلی جسورانه، قوای فنی قوی، فناوری های جدید در کنار ایمنی بیشتر سبب شده که دارک هورس گزینه انتخابی فورد برای ورود مجدد موستانگ به مسابقات لمانز باشد.

نسل هفتم موستانگ پر قدرت تر از همیشه| دارک هورس راهی لمانز می شود

موستانگ دارک هورس چند؟

فورد تاکنون اعلام نکرده است که موستانگ دارک هورس با چه قیمتی و در چه زمانی راهی بازارهای جهانی می شود. بر اساس شایعات تا اوایل این هفته فورد موارد مذکور را اعلام خواهد کرد. گفتنی است که شرکت فورد لوگو و نام دارک هورس را برای نسل هفتم موستانگ در سراسر جهان به عنوان علامت تجاری ثبت کرده است.

کد خبر: ۱۷۵٬۵۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha