۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۲
کمیته معیشت جایگزین در منطقه سیستان با قید فوریت تشکیل شود 
نماینده مردم سیستان:

کمیته معیشت جایگزین در منطقه سیستان با قید فوریت تشکیل شود 

سیستان- سرگزی، نماینده مردم سیستان در مجلس گفت: کمیته معیشت جایگزین در منطقه سیستان با حضور نمایندگان وزارتخانه های نیرو، کار، جهاد کشاورزی و محیط زیست با قید فوریت تشکیل شود.

محمد سرگزی در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: خشکسالی به عنوان یک معضل زیست محیطی تاثیرات مخربی بر معیشت مردم سیستان وارد کرده است و بخش کشاورزی و دامداری به شدت آسیب دیده است.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه به دنبال اجرای طرح های حایگزین برای تامین معیشت مردم منطقه هستیم تا پدیده مهاجرت از منطقه کاهش پیدا کند، گفت: تا کنون ۲۰ طرح معیشت جایگزین در حاشیه تالاب هامون به تصویب رسیده است.

سرگزی افزود: پیشنهاد شده تا طرح معیشت جایگزین تالاب هامون به قید فوریت در سطح منطقه اجرایی شود، تا شاهد نمود عینی آن بر معیشت ساکنان و ذینفعان تالاب هامون باشیم.

وی تصریح کرد: نمایندگان محیط زیست جهت بررسی شرایط تالاب هامون به سیستان سفر کنند و پس از آن نیز ریاست سازمان به منظور بازدید میدانی در سیستان حضور پیدا کند.

نماینده مردم سیستان در مجلس، گفت: با توجه به کمک ۱۰ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به ایران برای معیشت جایگزین افراد تالاب هامون با پیشنهاد نماینده سیستان تشکیل کارگروه تخصصی جهت پیگیری این موضوع در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

کد خبر: ۱۷۵٬۵۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha