۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
ایران در تولید نفت پنجم شد| رشد۴۰ دلاری قیمت فروش طلای سیاه ایران در یک سال گذشته
بر اساس جدیدترین گزارش اوپک؛

ایران در تولید نفت پنجم شد| رشد۴۰ دلاری قیمت فروش طلای سیاه ایران در یک سال گذشته

ایران در ماه آگوست با تولید حدود ۲ میلیون و ۵۷۲ هزار بشکه نفت در جایگاه پنجم اعضای اوپک قرار گرفت. اوپکی ها در ماه گذشته روزانه در مجموع ۲۹ میلیون و ۶۵۱ هزار بشکه طلای سیاه تولید کردند.

بازار؛ گروه آب و انرژی: جدیدترین آمار منتشر شده از سوی اوپک نشان می دهد که ایران در آگوست ۲ میلیون و ۵۷۲ هزار بشکه نفت تولید کرده که حدود ۵ هزار بشکه بیشتر از ماه پیش است. متوسط قیمت فروش نفت ایران در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۰۵ دلار اعلام شده در حالیکه متوسط قیمت فروش نفت ایران در سال ۲۰۲۱ حدود ۶۵ دلار و ۷۰ سنت اعلام شده بود.

افزایش تولید با وجود کاهش قیمت ها

اوپک با وجود کاهش قیمت ها تولیدات خود را ۶۱۸ هزار بشکه افزایش داده است. آنگونه که آمارها نشان می دهد اوپکی ها در آگوست ۲۹ میلیون و ۶۵۱ هزار بشکه نفت تولید کردند در حالیکه تولیدات این کارتل در ماه قبل تر از آن ۲۹ میلیون و ۳۳ هزار بشکه اعلام شده بود.

گفتنی است متوسط قیمت سبد نفتی اوپک در ماه آگوست با ۶ دلار و ۶۵ سنت کاهش نسبت به ماه قبل از آن به ۱۰۱.۹۰ دلار در هر بشکه رسیده است. این رقم برای سبد نفتی اوپک در ماه جولای ۱۰۸.۵۵ دلار در هر بشکه بوده است.

همچنین هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز در این ماه به طور متوسط ۹۹.۶۲ دلار به فروش رفته است که ۱۳ دلار و یک سنت نسبت به ماه پیش از آن کاهش یافته است.

هر بشکه نفت خام آمریکا نیز ۸ دلار و ۶۸ سنت نسبت به ماه پیش کاهش را ثبت کرده و ۹۱.۵۷ دلار معامله شده است.

ایران در تولید نفت پنجم شد| رشد۴۰ دلاری قیمت فروش طلای سیاه ایران در یک سال گذشته

لیبی رکورد دار رشد، نیجریه کاهش

جالب است که بدانید بیشترین رشد تولید در این ماه را لیبی به نام خود ثبت کرده است. این کشور توانسته در آگوست تولیدات خود را ۴۲۶ هزار بشکه افزایش دهد. نیجریه هم با کاهش ۶۵ هزار بشکه ای، رکوردار دار افت تولید در این ماه بوده است. نیجریه هم اکنون یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه نفت به صورت روزانه تولید می کند.

عربستان سعودی که بیشترین تولید نفت را این روزها به نام خود ثبت کرده در ماه گذشته تولیداتش را ۱۶۰ هزار بشکه دیگر افزایش داد. این کشور حالا با تولید ۱۰ میلیون ۹۰۴ هزار بشکه فاصله کمی با تولید ۱۱ میلیون بشکه در روز را دارد.

عراق که روزگازی تولیداتش کمتر از ایران بود، حالا بعد از عربستان بزرگترین تولیدکننده نفت در بین اوپکی هاست. تولیدات نفت این کشور با کمی افزایش نسبت به ماه گذشته به ۴ میلیون و ۵۲۵ هزار بشکه در روز رسیده است. تولید نفت امارات هم با رشد ۳۳ هزار بشکه ای به ۳ میلیون و ۱۶۴ هزار بشکه رسیده است. کویت هم با تولید ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در رده های بعد از عربستان، عراق، امارات قرار دارد.

کد خبر: ۱۷۵٬۲۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha