۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۲
نشست شورای حکام آژانس با هدف تحت فشار قرار دادن تهران در برجام است
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

نشست شورای حکام آژانس با هدف تحت فشار قرار دادن تهران در برجام است

مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: به نظر می رسد نشست شورای حکام آژانس حرکت سیاسی برای تحت فشار قرار دادن ایران است تا تهران زیر بار پیشنهادات آمریکا در برجام برود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، فداحسین مالکی، با اشاره به نشست شورای حکام آژانس بین المللی برای بررسی پرونده هسته ای ایران، گفت: شورای حکام که زیر سلطه آمریکا قرار دارد، دو ماه گذشته قطعنامه ای علیه ایران صادر کرد که به تعبیر تحلیل گران سیاسی، این قطعنامه از پر خطاترین تصمیمات آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس ادامه داد: آن قطعنامه در شرایطی صادر که بسترهای لازم برای اشتراکاتی بین ایران، کشورهای غربی و آمریکا در راستای توافق برجام در حال شکل گیری بود. این قطعنامه با عکس العمل سریع ایران مواجه شد.

وی بیان کرد: اکنون که پیش نویس تفاهم نامه در دو طرف رد و بدل می شود تا نقاط مشترک بیشتری ایجاد شود اگر در این شرایط شورای حکام قطعنامه ای صادر کند، اعتبار آژانس در بین کشورهای منطقه، چین، روسیه و ایران از بین می رود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: به نظر می رسد نشست شورا حکام آژانس حرکت سیاسی برای تحت فشار قرار دادن ایران است تا تهران زیر بار پیشنهادات آمریکا در برجام برود اما ایران از خواسته ها و خط قرمزهای خود عقب نشینی نمی کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: فرسایشی کردن مذاکرات به نفع آمریکا نیست، البته آنها انتخاباتی پیش رو دارند و می دانند محبوبیت بایدن و دولت او کاهش یافته و می تواند در انتخابات ریاست جمهوری اثرگذار باشد. نباید فراموش کرد که لابی های صهیونیستی، در نهایت باعث می شود آمریکا از امضای برجام فاصله بگیرد.

کد خبر: ۱۷۵٬۰۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha