۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹
آیا روند قیمت ماتیک صعودی خواهد شد؟ + تحلیل تکنیکال ارز ماتیک

آیا روند قیمت ماتیک صعودی خواهد شد؟ + تحلیل تکنیکال ارز ماتیک

آیا ارز دیجیتال ماتیک برای سرمایه گذاری مناسب است و آینده روشنی دارد؟ چه زمانی برای خرید ارز ماتیک مناسب است؟

به گزارش بازار، یکی از رمز ارزهایی که در یکی دو سال گذشته توجه بسیاری از سرمایه گذاران را به خود جلب کرده، ارز متیک (MATIC) است. ارز دیجیتال ماتیک توکن بومی شبکه پالیگان (Polygon) است که با اهداف خاصی توسعه پیدا کرده و از نظر فاندامنتالی شرایط بسیار خوبی دارد. با اضافه شدن مزیت پایین بودن قیمت متیک به این موارد، این رمز ارز تبدیل به گزینه جذابی برای سرمایه گذاری طولانی مدت شده است. اما خرید ماتیک مانند خرید سایر رمز ارزها با چالش‌هایی روبرو است و حتما باید قبل از اقدام برای خرید، تمام شرایط را برای آن ارزیابی کنید. اول اینکه حتما فرایند خرید ارز دیجیتال متیک را در صرافی‌های معتبر و شناخته شده انجام دهید و از این گذشته بهترین زمان و بهترین نقطه را برای ورود به بازار انتخاب کنید. صرافی‌هایی مانند بایننس، کوکوین و حتی برخی صرافی‌های معتبر داخلی مانند صرافی ارزپایا، شرایط خوبی برای خرید متیک ایجاد کرده‌اند. حجم بالای معاملات و همچنین کارمزدهای پایین باعث شده تا این صرافی‌ها تبدیل به اولویت بسیاری از معامله گران در بازار ارز دیجیتال شوند. اما برای انتخاب بهترین نقطه ورود و خرید ماتیک چه باید کرد؟

در این مقاله با شما همراه هستیم تا به صورت کامل و جامع شرایط ارز متیک را مورد بررسی قرار داده و با ابزارهای تکنیکالی در دسترس، نمودار قیمت آن را تجزیه و تحلیل کنیم.

تحلیل تکنیکال ارز ماتیک

اولین قدم برای خرید ارز دیجیتال پالیگان تحلیل تکنیکال این رمز ارز برای ادامه سال جاری است. برای این منظور باید نمودار قیمت متیک را در یک سایت معتبر و منبع شناخته شده مورد بررسی قرار دهید. برای این منظور، سراغ سایت تریدینگ ویو (Trading View) رفته‌ایم تا با ابزارهای تکنیکالی شرایط این ارز دیجیتال را ارزیابی کنیم. در شکل زیر می‌توانید نمودار قیمت ماتیک را در تایم فریم روزانه مشاهده کنید.

همان طور که در نمودار پیداست، ارز دیجیتال ماتیک بعد از یک روند صعودی قدرتمند در سال ۲۰۲۱ در اوایل سال ۲۰۲۲ وارد یک روند نزولی شد. الگوی دو قله (فلش‌های آبی) در انتهای روند صعودی این رمز ارز تشکیل و همین موضوع باعث شد تا کاربران بیشتر فروشنده ماتیک باشند تا خریدار آن. همین رفتار قیمت این رمز ارز را به دلیل عرضه زیاد با افت قابل ملاحظه‌ای روبرو کرد. تا جایی که قیمت با رسیدن به تارگت الگوی دو قله، با خط روند صعودی دراز مدت MATIC نیز برخورد داشت. این خط مانند یک حمایت عالی عمل کرده و قیمت متیک را به روند صعودی حداقل برای بازه زمانی کوتاه مدت برگرداند.

در ادامه شاهد هستیم که قیمت توانسته خط روند نزولی کوتاه مدت خود را به سمت بالا بشکند و روند جدیدی را در نمودار این رمز ارز شاهد باشیم. در حال حاضر قیمت ماتیک در میان دو حمایت و مقاومت قدرتمند (خطوط آبی) قرار گرفته است. از طرف دیگر وجود دو خط روند در مستطیل ترسیم شده نشان از یک منطقه PRZ (Potential Reversial Zone) عالی را دارد. همین حالا نیز قیمت با برخورد به این مستطیل روند صعودی در پیش گرفته است. در صورتی که در ادامه شاهد نزول قیمت ماتیک و ورود بیشتر آن به این مستطیل باشیم، شرایط برای خرید آن حداقل با تارگت خط مقاومت آبی بالا می‌تواند جذاب باشد.

شایان ذکر است که برای اینکه این رمز ارز به روند صعودی طولانی مدت برسد، لازم است تا بعد از یک صعود قوی، خط مقاومت آبی بالا را نیز به سمت بالا بشکند. در حال حاضر شرایط برای این مهم فراهم نیست اما با این حال رسیدن قیمت به این خط آبی محتمل خواهد بود. در صورت عبور قیمت از این خط، می‌توان برای سرمایه گذاری طولانی مدت بر روی متیک نیز اقدام کرد.

آینده قیمت متیک

قیمت متیک

قیمت متیک در حال حاضر با توجه به تعداد سکه‌های در گردش این رمز ارز پایین است و این مهم باعث شده تا پتانسیل رشد قیمتی خوبی برای ارز ماتیک پیش بینی شود. به صورت کلی افزایش و یا کاهش قیمت‌ها در بازار ارز دیجیتال در دراز مدت بنا بر موارد خاصی رخ می‌دهد. مواردی مانند کاربردهای در نظر گرفته شده برای شبکه رمز ارزها، اهداف، اقدامات تیم توسعه دهنده، نحوه پشتیبانی و شرایطی از این دست در دراز مدت باعث می‌شوند تا یک ارز دیجیتال شرایط خوبی برای سرمایه گذاری داشته و آینده قیمت آن تضمین شده باشد. متیک در حال حاضر شرایط خوبی از این بابت دارد. اما نباید کتمان کرد که خرید ماتیک حتما باید با بررسی‌های مداوم صورت پذیرد. به این معنی که فعالیت و شرایط این رمز ارز را بایستی در طولانی مدت دائما مورد بررسی قرار دهید تا هیچ چالشی پیش روی شما قرار نگیرد.

با توجه به شرایط فعلی به آینده قیمت متیک خوش بین هستیم. ادامه دار شدن این روند می‌تواند متیک را به عنوان یکی از معدود رمز ارزهای عالی و با کاربرد خاص در آینده تبدیل کند که این امر تضمین کننده افزایش قیمت آن نیز خواهد بود.

آیا قیمت متیک برای سرمایه گذاری مناسب است؟

مناسب بودن قیمت متیک برای سرمایه گذاری بایستی با توجه به المان‌های مختلفی مورد بررسی قرار گیرد. به صورت کلی ارز ماتیک پس از پشت سر گذاشتن یک اصلاح قیمتی، در حال حاضر در موقعیت خوبی برای خرید قرار دارد. از این رو حتی با سرمایه‌های کم نیز می‌توانید برای خرید ارز دیجیتال MATIC اقدام کرده و در نهایت برای طولانی مدت آن را هولد کنید. اما در نظر داشته باشید که خرید هیچ ارز دیجیتالی به صرف ارزان بودن آن نمی‌تواند خرید مناسبی برای شما باشد. بلکه پیش از خرید بهتر است وضعیت آن ارز از نظر تکنیکالی و فاندامنتالی مورد بررسی قرار گیرد.

خرید ماتیک برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۲

خرید ماتیک

درباره شرایط قیمت متیک در تحلیل تکنیکال این رمز ارز برای سال جاری صحبت کردیم. خرید ارز دیجیتال MATIC برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۲ را می‌توانید بر اساس این تحلیل انجام دهید. البته شایان ذکر است که منتظر بودن برای ورود در بهترین نقطه می‌تواند سرمایه گذاری مطمئنی را برای شما رقم بزند. از این رو وقتی قیمت به خط حمایت خود نزدیک شد، این امکان را خواهید داشت تا در بهترین نقطه برای خرید ماتیک اقدام کرده و سود خوبی را در همین سال ۲۰۲۲ از این ارز دیجیتال برای خود رقم بزنید. همچنین شایان ذکر است که در صورت شکسته شدن خط روند صعودی دراز مدت به سمت پایین، خرید ماتیک برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۲ پرریسک خواهد بود.

نوسان گیری از ارز دیجیتال ماتیک

ارز ماتیک شرایط بسیار خوبی برای سرمایه گذاری به شکل نوسان گیری نیز دارد. در حال حاضر قیمت متیک چندان بالا نیست و حجم معاملات بسیار بالایی را نیز در آن شاهد هستیم. البته شایان ذکر است که برای بهتر شدن شرایط در نوسان گیری بر روی ماتیک باید سراغ صرافی‌هایی بروید که دارای حجم بالا در بازار ماتیک باشند. در میان صرافی‌های خارجی، بایننس یا کوکوین و در میان صرافی‌های داخلی نیز گزینه‌هایی مانند ارزپایا می‌توانند چنین شرایطی را برای شما رقم بزنند.

از آنجا که خرید ماتیک در صرافی‌ های خارجی به دلیل تحریم‌های اعمال شده بر روی ایران توصیه نمی‌شود، بهتر است خرید خود را در یک صرافی داخلی معتبر انجام دهید. صرافی ارزپایا با نرخ کارمزد ۰.۲ درصد و سرعت بالا در واریز و برداشت، پلتفرمی مناسب برای خرید و فروش ارز دیجیتال محسوب می‌شود. شما می‌توانید برای ثبت نام به وب سایت این صرافی به آدرس https://arzpaya.com مراجعه کرده و در صورت بروز هرگونه مشکل در ثبت نام با شماره ۰۲۱۲۸۴۲۷۲۵۰ تماس بگیرید.

کد خبر: ۱۷۴٬۸۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha