۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
خودداری گروه ونگارد از خرید اوراق بهادار عربستان

خودداری گروه ونگارد از خرید اوراق بهادار عربستان

گروه ونگارد، شرکت سرمایه گذاری در آمریکا خرید اوراق بهادار امارات و قطر و پرهیز از خرید اوراق عربستان را ترجیح می‌دهد.

 به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، گروه ونگارد، شرکت سرمایه گذاری در آمریکا خرید اوراق بهادار امارات و قطر و پرهیز از خرید اوراق عربستان را ترجیح می‌دهد.

این شرکت که دارایی تحت مدیریتش به شش تریلیون دلار می‌رسد، معتقد است، با سقوط قیمت نفت، اوراق عربستان بیش از هر زمانی سست شده است.

ونگارد تصمیم گرفت آخرین اوراق مشارکت عربستان را که به دو هفته قبل باز می‌گردد خریداری نکند.

ذخایر عربستان در ماه مارس ۲۷ میلیارد دلار کاهش داشت که این میزان، بالاترین مقدار کاهش از سال ۲۰۰۰ تاکنون است ضمن اینکه ارزش دلاری اوراق بهادار عربستان امسال، دو و نیم درصد افت داشته است.

آمارهای غیر رسمی شرایط اقتصادی عربستان را به مراتب بدتر از آمارهای رسمی نشان می‌دهد

سعد الفقیه رئیس جنبش اسلامی اصلاح عربستان در واکنش به اقدام مودیز در کاهش رتبه اعتباری عربستان در مصاحبه با الجزیره گفت: ارزیابی آژانس اعتبارسنجی مودیز از شرایط اقتصادی عربستان تنها با اتکا به آمار و ارقام رسمی بوده در حالی که ارقام واقعی به مراتب اوضاع عربستان را بدتر نشان می‌دهد.

اوضاع در عربستان از پنج سال پیش وخیم شده نه آنکه آغاز آن با بحران کرونا باشد. از قبل مالیات‌ها افزایش یافته، قیمت خدمات و سوخت هم از پنج سال گذشته گران شده یعنیواقعیت این است که شرایط به سمت بدتر شدن پیش رفت و دلیل آن، فقط سرقت و غارت اموال کشور است.
مقصود از سرقت همان اتفاقاتی است که مردم هم از آن آگاهند مثل کاخ پاریس، تابلوی جعلی داوینچی، قایق معروف، اقدام برای خرید باشگاه نیوکاسل، مخارج بیش از حد در کاخ‌هایی که در نیوم و مناطق دیگر ساخته شد.

گفتنی است این‌ها موارد مشهود هستند و از موارد غیر مشهود اطلاعاتی در دست نیست.

کد خبر: ۱۷٬۴۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha