۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۷
روابط اقتصادی قم با برزیل گسترش می‌یابد| تحریم‌ها مانع مبادلات تجاری نشد
در دیدار فعالان اقتصادی قم با سفیر برزیل مطرح شد؛

روابط اقتصادی قم با برزیل گسترش می‌یابد| تحریم‌ها مانع مبادلات تجاری نشد

قم- خاکی، رئیس اتاق بازرگانی قم با بیان اینکه زمینه توسعه روابط اقتصادی قم با کشور برزیل فراهم شده است، گفت: نمایشگاه‌های برزیل فرصت خوبی برای معرفی محصولات واحدهای تولیدی قم است.

به گزارش خبرنگار بازار، ابوالفضل خاکی در جلسه فعالان اقتصادی استان قم با سفیر برزیل که عصر یکشنبه در سالن جلسات هیئت مدیره شهرک صنعتی شکوهیه استان قم برگزار شد، گفت: آمار مبادلات تجاری ایران با کشور برزیل در دو سال اخیر نشان می‌دهد میزان واردات حدود ۵۵۴ میلیون دلار و میزان صادرات حدود ۱۸۰ میلیون دلار بوده است که این نشان از توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور دارد.

وی واردات ایران از برزیل را گوشت، مرکبات، شکر، دانه‌های قهوه و در حوزه برخی از داروها برشمرد و افزود: پتانسیل‌های صادراتی کشور در حوزه کلر، پتاسیم، انواع کود معدنی، سولفات آلومینیوم، روغن زیتون، روغن صنعتی و مشتقات نفتی است.

رئیس اتاق بازرگانی قم تصریح کرد: ظرفیت تجاری استان قم در حوزه روغن زیتون و محصولات شیمیایی، کفش، صنایع فولادی، لوازم خانگی، صنایع پلاستیک، صنایع وابسته پتروشیمی، صنایع سلولزی و محصولات کشاورزی است.

خاکی همچنین وجود بیش از ۲۷۰۰ واحد تولیدی بزرگ و کوچک در استان قم را فرصت بسیار خوبی برای تأمین نیازمندی‌های کشور برزیل دانست و تأکید کرد: ظرفیت استان قم در تأمین نهاده‌های دامی و همچنین سرمایه‌گذاری مشترک بین تجار دو کشور در حوزه کشاورزی فرصت بسیار خوبی را برای گسترش روابط اقتصادی دو کشور فراهم آورده است.

رئیس هیئت مدیره نمایشگاه بین المللی استان قم همچنین ضمن اشاره به مباحث گردشگری قم، حضور معادن غنی در این استان را بستر مطلوب دیگری در حوزه سرمایه‌گذاری برشمرد و تصریح کرد: نمایشگاه بین المللی استان قم امکان شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادی میان دو کشور را در برگزاری نمایشگاه و ایجاد پاویون‌های اختصاصی فراهم آورده است.

وی در ادامه تأکید کرد: استان قم می‌تواند با استفاده از ظرفیت نمایشگاه بین المللی این استان و ایجاد پاویون ایران در نمایشگاه‌های برزیل به شناسایی هر چه بهتر واحدهای تولیدی قم بپردازد.

روابط اقتصادی قم با برزیل گسترش می‌یابد| تحریم‌ها مانع مبادلات تجاری نیست

بنگاه‌های اقتصادی قم توانمندی‌های خود را در برزیل معرفی کنند

سفیر برزیل در ایران نیز در این دیدار ضمن ابراز علاقه برای برگزاری این جلسه خواستار تداوم بازدیدها و سفر به استان قم شد و بیان داشت: نمایشگاه ویترینی توانمندی‌های اقتصادی استان قم نشان داد که ظرفیت بسیار مطلوبی در حوزه اقتصادی و ارتباط تجاری بین دو کشور وجود دارد که واحدهای تولیدی و اقتصادی استان قم و نه تنها استان بلکه کشور ایران برای به عرضه گذاشتن این توانمندی‌های عالی و شناساندن آن‌ها به تجار و بازرگانان برزیل در نمایشگاه‌های اختصاصی این کشور شرکت کنند.

لودمار گونسالوس آگیلار نتو ابراز امیدواری کرد: با توجه به ایجاد شرکت‌های اختصاصی در برزیل برای تسهیل روابط بین کشورها و همچنین توانمندی‌های استان قم در زمینه تولیدات محصولات غذایی و سایر ظرفیت‌ها شاهد توسعه روابط بین دو کشور در سال‌های پیش رو باشیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه تحریم‌ها در سال‌های اخیر نتوانسته است موانعی را بر سر راه مبادلات تجاری بین دو کشور ایجاد کند، افزود: تصمیمات جدی در سطح مقامات عالی هر دو کشور برای گسترش و توسعه روابط گرفته شده است و در سفری که وزیر اسبق کشاورزی برزیل به ایران داشت در بازدید از شرکت‌های استان فارس و دیدار با وزیر کشاورزی ایران بر این موضوعات تأکید شد تا هر دو کشور حرکتی مجدد را آغاز کنند.

روابط اقتصادی قم با برزیل گسترش می‌یابد| تحریم‌ها مانع مبادلات تجاری نیست

سفیر برزیل در ایران تأکید کرد: روابط بسیار خوبی با کشور ایران طی صد سال گذشته داشتیم و مفتخریم در سال آینده جشن ۱۲۰ سالگی ارتباط ایران و برزیل را با استناد به بیانیه‌ای که در سال ۱۹۹۳ به امضا رسیده است برگزار کنیم و این روابط حسنه همیشه در دولت‌ها و حکومت‌های متعدد که تغییر کرده‌اند برقرار بوده است و ما تلاش می‌کنیم در این مراسم ارتباطات دوطرفه را گسترش دهیم و اطلاعات مناسبی را در اختیار شما قرار دهیم.

وی ضمن اشاره به ایجاد فضایی توسط اتاق مشترک ایران و برزیل در شهر سائوپائولو و استفاده از ظرفیت‌های سفارتخانه برزیل در ایران مطرح کرد: این دو ظرفیت بخشی از مسیرهای ارتباطی برای برقراری روابط بین تجار است.

لودمار گونسالوس آگیلار نتو در پایان برای از بین رفتن تبلیغات سوء علیه کشور ایران خواستار شرکت فعالان اقتصادی قم در نمایشگاه‌های اختصاصی کشور برزیل شد.

روابط اقتصادی قم با برزیل گسترش می‌یابد| تحریم‌ها مانع مبادلات تجاری نیست

کد خبر: ۱۷۴٬۷۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha