۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۴
 کشف بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال انواع ارز در طرح مبارزه با دلالان ارزی در تهران
رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ خبر داد

کشف بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال انواع ارز در طرح مبارزه با دلالان ارزی در تهران

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۲ میلیون و ۸۷۴ هزار و ۱۰۶ واحد انواع ارز خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کشفیات را بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

به گزارش بازار، سرهنگ هدایت بهرامی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران توضیح داد: طرح مبارزه با دلالان ارزی به‌ منظور انضباط بخشی و از بین بردن بسترهای تخلفاتی، پایش، نظارت، رصد و کنترل بازار ارز در دستورکار این پلیس قرار گرفت و با استفاده از امکانات با اقدامات اطلاعاتی و شناسایی مخلان بازار ارز هفته گذشته اجرا شد.

وی افزود: این طرح با استفاده از ظرفیت‌های درون سازمانی نسبت به اجرای طرح مذکور با هماهنگی قضایی و همکاری یگان امداد با به کارگیری ۲۰ تیم عملیاتی و استفاده از تعداد ۸۰ نفر کارکنان در نقاط هدف اجرا شد.

این مقام انتظامی اظهارداشت: در پی نشراخبار مرتبط با مشکلات در توافقات بین‌المللی، دلالان با انتشار پالس‌های منفی درصدد افزایش نرخ ارز هستند، راه‌پیمایی و مراسم اربعین حسینی در اوضاع فعلی نیز فشار برای تقاضای سهمیه دلار در بازار را تشدید نموده است. بنابردلایل اعلامی عده‌ای سودجو و فرصت طلب با سوء استفاده از موقعیت، موجبات تلاطم دربازار ارز و افزایش قیمت ارز را فراهم می‌ کند که در این راستا ۱۴ فقره پرونده تشکیل، ۱۷ نفر متهم دستگیر و مقدار۱۰۶/۸۷۴/۲ واحد انواع ارز کشف و به مرجع قضائی معرفی گردید.

این مقام پلیسی بابیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از ۳۵۰ ‌میلیارد ریال اعلام کرده اند، اضافه کرد : یکی از معضلات اساسی که جامعه در شرایط فعلی با آن درگیر است و با معیشت مردم به‌صورت مستقیم در ارتباط می‌باشد بالارفتن قیمت ارز به دلیل سوداگری افراد منفعت طلب می‌باشد با توجه به اینکه ارز کالای سرمایه‌ای نبوده و فقط کسانی‌که نیاز به ارز دارند باید آن‌ را تهیه کنند لیکن شاهد هستیم که عده‌ای سودجو با سفته بازی اقدام به خرید و فروش، احتکار به انگیزه بالارفتن قیمت می‌نمایند. از این رو از شهروندان درخواست کرد درصورت مشاهده چنین مواردی با این پلیس به شماره های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ ویا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

کد خبر: ۱۷۴٬۶۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha