۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
حضور گردشگران ۱۳ کشور خارجی در سرعین
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

حضور گردشگران ۱۳ کشور خارجی در سرعین

اردبیل- فرماندار سرعین از حضور گردشگران ۱۳ کشور خارجی در این شهر توریستی به عنوان قطب گردشگری ایران خبر داد.

باقر باقرزاده در گفت‌و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بعد از ۲ سال شرایط رکود صنعت گردشگری در سرعین به دلیل شیوع بیماری کرونا و تعطیلی اکثر واحدهای اقامتی، تفریحی و توریستی در سرعین در تابستان امسال حجم عظیمی از ورود گردشگران را به این شهر گردشگری شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: در تابستان امسال اکثر هتل‌ها و مراکز اقامتی، آب‌های گرم و مجموعه‌های تفریحی، توریستی در سرعین مملو از گردشگر داخلی و خارجی بود و برای اولین بار حضور گردشگران خارجی را از ۱۳ کشور آسیایی، آفریقایی و اروپایی شاهد بودیم.

راه‌اندازی کارخانه تولید نیوجرسی در سرعین

فرماندار شهرستان سرعین گفت: در کنار توجه و تمرکز ویژه در حوزه‌ گردشگری برای تولید ثروت مردم منطقه، در بخش صنعت و توسعه واحدهای تولیدی نیز در شهرستان سرعین اقدامات مؤثری آغاز شده است.

باقرزاده به راه‌اندازی کارخانه تولید نیوجرسی، توسعه واحدهای تولید پازل و سایر مصالح ساختمانی در سرعین اشاره کرد و افزود: چند واحد نیز در هفته دولت امسال کلنگ‌زنی شد که امیدواریم با بهره‌برداری از واحدهای صنعتی در سرعین فرصت اشتغال بیش از ۱۵۰ نفر در این شهرستان فراهم آید.

وی در مورد تکمیل زیرساخت‌ها برای حضور گردشگران به ویژه مسیر گردشگری ارجستان، بیله‌درق به سرعین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این مسیر راه فرعی شناخته می‌شد، منابع ملی به این محورهای گردشگری اختصاص نمی‌یافت که با ارتقای این محور گردشگری به راه اصلی ما از فصل کاری امسال استفاده کرده و نسبت به تعریض و آسفالت این محور گردشگری اقدام کردیم.

باقرزاده در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در کنار زیرسازی، آسفالت‌ریزی و بهسازی مسیر در دستور کار قرار گرفت و در یک ماه اخیر شاهد بهره‌برداری از این مسیر بودیم.

اجرای طرح‌های هادی در ۲۶ روستای شهرستان سرعین

وی به اجرای طرح‌های هادی روستایی در ۲۶ روستای شهرستان سرعین اشاره کرد و ادامه داد: این طرح‌ها نیز در روستاهای هدف گردشگری با طراحی مناسب اجرایی و عملیاتی شده و امکان اقامت و حضور گردشگران را در این روستاها به عنوان مقصد گردشگری شاهد هستیم.

باقرزاده بیان کرد: برای حل مشکل ترافیک داخل شهر سرعین رینگ تعریف شده به عنوان کمربندی شهر سرعین در مرحله تکمیل است که بر اساس طرح تفصیلی و مجوز ماده پنج قرار شده پل مورد نیاز در این مسیر به سرعت احداث تا عبور و مرور گردشگران را در این محورها و مسیرهای مواصلاتی شاهد باشیم.

وی از ارتقای درجه شهرداری سرعین با توجه به افزایش جمعیت و درخواست جمعیت شناور سرعین اظهار کرد: امیدواریم با تأمین اعتبار مناسب به صورت ملی در حوزه‌های مختلف بتوانیم زیرساخت‌های بهداشتی، ‌ درمانی، آب شرب و تأسیسات مناسب اقامتی را برای گردشگران مهیا کنیم.

فرماندار شهرستان سرعین در مورد پایش روزانه آبدرمانی‌های سرعین تصریح کرد: هیچ مشکلی از لحاظ بهداشتی در آب‌های درمانی سرعین وجود ندارد و مردم به ویژه مسافران و گردشگران از بابت سلامت آبدرمانی‌ها اطمینان کامل داشته باشند.

کد خبر: ۱۷۴٬۴۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ترک IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      4 0
      عالی ترین ??
    • تورک IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      2 0
      والا اسم ویله دره را کردند ، ویلا دره، بعد این اسم را تلاش میکنن بیله درق بزارن تا بطور کامل اسمشو تغییر بدهند