۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۳
مشعل کارخانه قند قهستان دوباره روشن شد
بعد از سال‌ها خاموشی؛

مشعل کارخانه قند قهستان دوباره روشن شد

بیرجند- مشعل کارخانه قند قهستان بعد از چند سال تعطیلی با تلاش فراوان و رفع مشکل سوخت دوباره روشن شد.

به گزارش خبرنگار بازار، مشعل کوره کارخانه قند قهستان در درمیان بعد از ۹ سال تعطیلی ظهر شنبه دوباره روشن شد.

نور الدین عظیمی مدیرعامل کارخانه قند قهستان در مراسم شروع بکار آزمایشی مشعل جدید کوره کارخانه قند قهستان شهرستان درمیان، با اشاره به اینکه کارخانه قند قهستان از سال ۱۳۹۲ تعطیل شده است، بیان کرد: با تلاش فراوان توانستیم مهمترین معظل کارخانه یعنی بحث سوخت کارخانه را برطرف کنیم.

مدیرعامل کارخانه قند قهستان بیان کرد: به دلیل اینکه سوخت کارخانه مازوت بود و در بحث حمل و نقل و آلودگی مشکلات فراوانی داشت ورود گاز به شهرستان اسدیه نور و روشنایی برای فعال شدن در این کارخانه را روشن کرد.

تمرکز بر تولید چغندر قند در داخل خراسان جنوبی

عظیمی ادامه داد: در بحث کارخانه مسائلی وجود دارد که یکی خشکسالی، نبود چغندرقند، و مواد اولیه است که در این خصوص تمرکز جهاد کشاورزی بر تولید چغندر در داخل استان است.

عظیمی با تأکید بر اینکه کارخانه قند اسدیه تنها کارخانه قند خراسان جنوبی است، بیان کرد: چشم و امید مردم منطقه از ۶۰ سال قبل در حوزه اشتغال زایی و کارآفرینی به همین کارخانه است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از چغندر مورد نیاز کارخانه را از غرب کشور وارد خواهیم کرد، ادامه داد: بخش دیگر چغندر از طریق کشت فراسرزمینی تامین خواهد شد.

مدیرعامل کارخانه قند قهستان گفت: طی دو سال گذشته دو هزار تن چغندر در دشت فراه افغانستان کاشته شد که امسال نیز پیگیر کاشت چغندر به صورت فراسرزمینی خواهیم بود.

عظیمی یادآور شد: در زمینه احیاء چغندر قند داخلی نیز تلاش های زیادی صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه از سال ۹۴ درگیر مسائل جانبی کارخانه از جمله بدهی و ... بودیم، افزود: از اواسط سال ۹۸ کار را آغاز کردیم و تاکنون تمام ماشین آلات اصلی کارخانه کاملا به روز شده است.

افتتاح رسمی کارخانه همزمان با هفته وحدت

مدیر عامل کارخانه قند قهستان با بیان اینکه تلاش میشود بحث حمل شکر تا اول مهرماه انجام شود، گفت: افتتاح و برداشت رسمی کارخانه اواسط مهرماه همزمان با هفته وحدت صورت خواهد گرفت.

عظیمی با اشاره به اینکه در سال‌های فعالیت کارخانه ۳۰۰ نفر نیرو در فصل بهره برداری در این مجموعه مشغول بوده‌اند، اظهار کرد: برای آغاز بکار تصفیه شکر خام نیز حدود ۱۵۰ نفر نیرو لازم خواهیم داشت.

وی افزود: در حال حاضر ۴۰ نفر در کارخانه مشغول به‌کار هستند.

کد خبر: ۱۷۴٬۴۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha