۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶
گذر موفق از اوج بار مصرف برق تابستان در خراسان جنوبی
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی مطرح کرد؛

گذر موفق از اوج بار مصرف برق تابستان در خراسان جنوبی

بیرجند- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: تابستان ۱۴۰۱ را با اجرای طرح های مدیریت مصرف در استان بدون قطعی برق گذراندیم.

بازار، گروه استان‌ها: تابستان ۱۴۰۱ که هفته‌های آخر خود را می‌گذراند با وعده هایی از سوی مسئولان مبنی بر عدم قطعی برق به شرط همکاری مردم در مدیریت مصرف همراه بود.

طرح های مختلفی نیز در خراسان جنوبی به مانند همه استان های کشور اجرا شد تا بتوان با مدیریت مصرف بدون خاموشی و قطعی برق از گرمای طاقت فرسای تابستان عبور کنیم.

حال با گذشت ۸۲ روز از اجرای طرح های مدیریت مصرف برق در تابستان ۱۴۰۱ می توان نتایج آن را در خراسان جنوبی پیگیر شد.

مهدی دادگر، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی در این زمینه با اشاره به اینکه در تابستان سال جاری برای کاهش مصرف برق و جلوگیری از خاموشی طرح تعییر ساعت کار اداری و تعیین پاداش پنج برابری برای مشترکان خانگی کم مصرف(کسانی که نسبت به سال گذشته خود برق کمتری مصرف کنند) اجرا شد.

تغییر ساعت کار اداری و صرفه جویی در مصرف برق

وی بیان کرد: مجموع این اتقاقات باعث شد که هم در سطح ملی و هم در خراسان جنوبی گذر موفقی از اوج بار مصرف برق در تابستان رقم بخورد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه در نهایت از تابستان ۱۴۰۱ در خراسان جنوبی بدون خاموشی برق عبور کردیم، افزود: تعییر ساعت کار اداری موجب کاهش روزانه ۶ تا ۹ مگاوات برق در ساعت پیک بار و در مجموع بیش از هزار و ۲۰۰ مگاوات ساعت برق در بازه زمانی۱۶ خرداد تا پنجم شهریور ماه سال جاری شد.

دادگر با تأکید بر اینکه در این بازه زمانی ادارات باید در ساعات اداری ۳۰ درصد و در ساعات غیراداری تا ۶۰ درصد مصرف برق خود را نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش می دادند، اظهارکرد: در فاصله زمانی ۱۶ خرداد تا پنجم شهریور در راستای اجرای این قانون از ۴۵۶ اداره بازدید به عمل آمد و برای ۱۵۴ اداره اخطاریه صادر شد.

پاداش یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومانی به مشترکان کم مصرف

وی ادامه داد: در حوزه پاداش پنج برابری صرفه جویی برق نیز با اجرای آن یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان پاداش به ۱۵۷ هزار مشترک خانگی پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی افزود: در راستای اجرای همین طرح در هر شبانه روز حدأکثر تا ۵۰ مگاوات برنامه مدیریت مصرف اجرا شد که بسیار ارزشمند بود.

دادگر با بیان اینکه طرح‌های صرفه جویی در مصرف برق در یک بازه زمانی۸۲ روزه اجرا شده است، گفت: این تجربه به خوبی نشان داد که با همکاری و همیاری مردم می توانیم از مشکلات خاموشی ها و قطعی ها در تابستان بکاهیم و در این حوزه موفق عمل کنیم.

کد خبر: ۱۷۴٬۲۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha