۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
آشنایی با مراکز خرید ونکوور کانادا

آشنایی با مراکز خرید ونکوور کانادا

سفر بدون خرید هیچ لطفی ندارد، اگر در سفر به کانادا از شهر ونکوور دیدن میکنید سری به این مراکز خرید بزنید، از البسه تا سوغاتی و یادگاری های نمادین را میتوانید در این مراکز خرید بزرگ بیابید.

به گزارش بازار، سفر بدون خرید هیچ لطفی ندارد، اگر در سفر به کانادا از شهر ونکوور دیدن میکنید سری به این مراکز خرید بزنید، از البسه تا سوغاتی و یادگاری های نمادین را میتوانید در این مراکز خرید بزرگ بیابید.

متروپولیس ات متروتاون

یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید بریتیش کلمبیا، «متروپولیس ات متروتاون» است که به نوعی سرآمد سایر مرکز خریدهای ونکوور به شمار می‌رود. همان طور که از ابهت اسم اینجا به نظر می‌رسد، این متروپولیس چند طبقه بزرگ، با بیش از ۴۵۰ مغازه، رستوران‌، سینما و رویدادهای بی‌همتا، یک بهشت واقعی خرید و سرگرمی را تشکیل می‌دهد. این مرکز خرید در «برنابی» (Burnaby) قرار داشته و با «اسکای ترین» (SkyTrain) تنها ۲۰ دقیقه از مرکز شهر فاصله دارد. برای کسانی که با خودرو به اینجا می‌آیند، پارکینگ رایگان هم در نظر گرفته شده است.

در سفر به کانادا همراه با مجری سفرهای گردشگری bestcanadatours.com از این مرکز خرید دیدن خواهیم کرد.

اوک ریج سنتر

مرکز خرید «اوک ریج سنتر» (Oakridge Centre) با بیش از ۱۵۰ مغازه، یکی از مراکز خرید شیک و لوکس ونکوور به شمار می‌آید. در کنار مغازه‌های متوسطی مانند «بنانا ریپابلیک» (Banana Republic)، برندهای لوکس زیادی شامل «تیفانیز»، «هری روزِن» و «هوگو باس» هم در اوک ریج حضور دارند. این مرکز خرید یک فودکورت بزرگ و چند سینما هم دارد. می‌توانید به وسیله «کانادا لاین» (Canada Line) به اینجا دسترسی داشته و اگر با خودروی شخصی به خرید می‌روید، از پارکینگ‌های رایگانش استفاده کنید.

خیابان رابسن و آلبرنی

وقتی صحبت از خرید کردن در ونکوور به ویژه در زمینه مد می‌شود، نمی‌توان خیابان «رابسن» (Robson) با شهرتی جهانیش را نادیده گرفت. در خیابان رابسن گستره‌ای وسیع از مغازه‌های با قیمت متوسط را می‌بینید که از برندهای مطرح بین‌المللی مانند زارا، تا برندهای خاص کانادایی مانند «لو شتو» (Le Chateau) و «پلِنتی» (Plenty) را در خود جای داده است. از این خیابان می‌توانید خیلی سریع و با پای پیاده به مرکز خرید «پسیفیک» (Pacific) برسید که مغازه‌هایی مشابه دارد. برای خرید از مغازه‌های لوکس شامل برندهای هرمس، گوچی و تیفانی، به سمت خیابان «آلبرنی» (Alberni) رفته و از خریدهای شیک و گران قیمتتان لذت ببرید.

پسیفیک سنتر

مرکز خرید «پسیفیک سنتر» (Pacific Centre) بزرگ‌ترین مرکز خرید مرکز شهر ونکوور به شمار رفته و با شاهکاری در برنامه‌ریزی شهری، بیش از ۱۰۰ واحد تجاری آن زیر زمین قرار دارند که کمک می‌کند ساختمان آن نظم افق شهری را خراب نکرده و بدون وابستگی به آب و هوا همیشه گزینه‌ای راحت و عالی برای خرید کردن باشد. مرکز خرید پسیفیک به عنوان بخشی از منطقه مرکزی خرید در مرکز شهر، با یک گذرگاه/پل شیب‌دار به فروشگاه لوکس «هولت رنفرو» (Holt Renfrew) و با یک پله برقی به دیپارتمنت استور «دِ بی» (The Bay) پیوند می‌خورد. بد نیست بدانید که پسیفیک تنها یک بلوک با مغازه‌های خیابان معروف «رابسِن» فاصله دارد.

ریچموند سنتر

بزرگ‌ترین مرکز خرید ریچموند، یکی از بهترین مراکز خرید بزرگ ونکوور هم به حساب می‌آید: ریچموند سنتر در فاصله‌ای ۲۰ دقیقه‌ای از مرکز شهر ونکوور قرار داشته و می‌توانید با استفاده از کانادا لاین به آن دسترسی داشته باشید. این مرکز خرید بیش از ۲۵۰ مغازه و خدمات دیگر دارد و طیف قیمتی آن نسبت به اوک ریج، متوسط‌ و اقتصادی‌تر است. البته باز هم مغازه‌هایی با مد لوکس و تعدادی فروشگاه لوازم الکترونیکی در آن پیدا خواهید کرد. ریچموند سنتر یک تراس غذاخوری معروف هم دارد که نسخه شیک‌تر همان فودکورت‌های معمول مراکز خرید است. پارکینگ رایگان هم برای مشتریان وجود دارد.

ابردین سنتر

یکی از بهترین نکات درباره مراکز خرید ونکوور تنوع آن‌ها است. «ابردین سنتر» بزرگ‌ترین مرکز خرید آسیایی بوده و اولین بار در سال ۱۹۸۹ به عنوان اولین مرکز خرید آسیایی کانادا افتتاح شد. این مجموعه در سال ۲۰۰۳ دوباره بازگشایی شده و امروزه بیش از ۱۰۰ مغازه و خدمات گوناگون شامل چندین فروشگاه چند فرهنگی و مغازه‌های دکور خانه جالب است. تعداد قابل توجهی رستوران چینی و آبنمای موزیکال هم در اینجا پیدا می‌کنید. ابردین سنتر رویدادهای مختلفی هم در طی سال برگزار می‌کند که شامل فستیوال‌هایی برای سال نوی چینی می‌شوند.

مین استریت

برای یک تجربه خرید بی‌همتا، شیک و انتخاب از بین دیزاین‌های کانادایی، باید به خیابان ۲۰ تا ۲۲ از «مین استریت» (Main Street) سر بزنید. در «توییگ اند هاتی» (Twigg & Hottie) برخی از بهترین و جالب توجه‌ترین طراحان بومی و مستقل مشغول فعالیت هستند و در «یوجین چو» (Eugene Choo) هم پوشاک آقایان و بانوان را خواهید دید. برای انتخاب از بین جواهرآلات بومی و محصولات مد روز با قیمت‌های خوب هم می‌توانید به «برفوت کونتسا» (Barefoot Contessa) بروید.

ساوت گرانویل

ساوت گرانویل (South Granville) یکی از بهترین خیابان‌های خرید ونکوور به شمار می‌رود. اینجا یک مکان عالی برای خریدهای لباس، عتیقه، مبلمان مدرن، کتاب، لوازم خانه و آشپزی و حتی آثار هنری معاصر است. مغازه‌ها از فروشگاه‌های معروف بین‌المللی تا بوتیک‌های بی‌همتای کوچک محلی متغیر بوده و می‌توانید همه جور چیزی را در اینجا پیدا کنید.

گستاون

«گستاون» (Gastown) محل استقرار مد گران قیمت مستقل، مانند پوشاک مردانه لوکس در «رودن گری» (Roden Gray) یا جین‌های بی‌نظیر «دیوتیل دنیم» (dutil denim) است. حتی اگر به دنبال مغازه‌هایی با بهترین طراحی داخلی در شهر هم هستید، باید به همین قسمت بیایید. گستاون یکی دیگر از مقاصد خرید اعلای شهر ونکوور به حساب می‌آید. برخی از بهترین گالری‌های هنری، مغازه‌های عتیقه‌فروشی و پوشاک خیابانی هم در اینجا پیدا می‌شوند.

خیابان چهارم غربی

خیابان چهارم غربی در قلب «کیتسیلانو» (Kitsilano) و در فاصله اندکی از ساحل واقع شده است و در بین مردم یک مقصد خرید شناخته شده برای پوشاک بارداری و لوازم کودک به شمار می‌رود. البته مغازه‌های پوشاک ورزشی، به ویژه یوگا و فروشگاه‌هایی خوشمزه‌ای مانند «کندی آیزل» (Candy Aisle) هم در اینجا پیدا می‌شوند.

گرانویل آیلند

یکی از معروف‌ترین قسمت‌های شهر ونکوور، «گرانویل آیلند» (Granville Island) بوده که با مغازه‌هایی هیجان‌انگیز پر شده اشت. قطعاً اینجا تنها مقصدی محبوب برای گردشگران نیست! مشتریان می‌توانند از بین انبوهی از اسباب بازی‌ها در «بازار کودکان» (Kids Market) خرید کرده و حتی در مغازه‌های بومیِ مخصوص دکور خانه، جواهرآلات یا هنر گشت و گذار کنند. البته بازدید از «بازار عمومی گرانویل آیلند» را هم نباید از دست داد.

هولت رنفرو و دبی

برای خرید در ونکوور انتخاب‌های فراوانی دارید؛ اما دو تا از بهترین گزینه‌ها با قیمت متوسط، «دِبِی» (The Bay) و «هولد رِنفرو» (Holt Renfrew) باشکوه هستند. دبی برای خریدهای مربوط به ازدواج مانند مبلمان، لوازم خانگی و حتی مد لباس مقصد خوبی به حساب می‌آید. هولت رنفرو که تنها یک شعبه در مرکز شهر ونکوور دارد، به صورت تخصصی روی مد تمرکز داشته و برندهای طراحان شیک و مطرح را به نمایش می‌گذارد.

کد خبر: ۱۷۴٬۰۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha