۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۸
۹۰ درصد داروخانه‌های شبانه روزی در بخش خصوصی است

۹۰ درصد داروخانه‌های شبانه روزی در بخش خصوصی است

رئیس اداره امور داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش سازمان غذا و دارو گفت: هیچ منعی برای توسعه داروخانه‌های شبانه روزی بخش دولتی وجود ندارد. ­

به گزارش بازار، مینا آژوغ افزود: در حال حاضر بیش از ۱۴ هزار داروخانه در کشور داریم که نزدیک به ۲ هزار و ۱۷۰ داروخانه شبانه روزی است.

وی افزود: از این تعداد تعداد محدودی مربوط به داروخانه‌های دولتی است و بیش از ۹۰ درصد آن مربوط به داروخانه‌های خصوصی است.

آژوغ با بیان اینکه در حال حاضر هیچ منعی برای توسعه داروخانه‌های شبانه روزی بخش دولتی وجود ندارد ادامه داد: با توجه به اینکه تعدد داروخانه‌های خصوصی بیش از دولتی است در نتیجه تعداد بیشتری از داروخانه‌های شبانه روزی نیز در بخش خصوصی قرار دارد.

رئیس اداره امور داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش گفت: هر درخواستی که داروخانه‌ها در جهت تبدیل وضعیت دارند طبق قانون هزار و سیصد و سی و چهار وزارت بهداشت در کمیسیون ماده ۲۰ مطرح می‌شود و بر اساس اولویت رسیدگی می‌شود.

وی با بیان اینکه در این کمیسیون نماینده داروسازان نیز حضور دارد ادامه داد: اگر داروسازان به رای کمیسیون ماده ۲۰ اعتراضی دارند می‌توانند اعتراض خود را ثبت کنند.

وی گفت: کسب حداقل شرایط ازجمله کسب امتیاز ۸۰۰ از ۱۰۰۰ و حضور مداوم داروساز و همچنین گذشت یک سال از تاسیس داروخانه شرایط لازم برای تبدیل وضعیت داروسازان است.

آژوغ ادامه داد: اولویت با در خواست‌هایی است که به مراکز درمانی و دولتی نزدیک هستند و اگر داروخانه ای این حداقل‌ها را ندارد باید تلاش کند امتیاز لازم را کسب کند.

کد خبر: ۱۷۴٬۰۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha