۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹
انتقاد رئیس سازمان بازرسی از اجرا نشدن کامل خصوصی سازی اقتصاد

انتقاد رئیس سازمان بازرسی از اجرا نشدن کامل خصوصی سازی اقتصاد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور از اجرا نشدن کامل خصوصی سازی اقتصاد انتقاد و بر لزوم توانمندسازی بخش خصوصی تاکید کرد.

به گزارش بازار، ذبیح الله خدائیان در شورای قضایی استان مرکزی، برنامه‌ریزی را لازمه هر مدیریتی عنوان کرد و با اشاره به جنگ تمام عیار اقتصادی علیه کشورمان گفت: در چنین شرایطی باید اقتصاد مقاومتی مطابق با بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

وی یکی از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی را مردم محور بودن آن دانست و افزود: علی‌رغم اینکه مدت‌هاست از اجرای چندین برنامه توسعه می‌گذرد، ولی هنوز موفقیت چندانی در خصوصی سازی اقتصاد و استفاده از ظرفیت بخش غیردولتی دیده نمی‌شود.

خدائیان با بیان اینکه برخی از خصوصی‌سازی‌ها به اختصاصی‌سازی تبدیل شده است، گفت: در برخی از خصوصی‌سازی‌ها بعد از واگذاری‌ها، کارخانه به تعطیلی کشیده شده است.

وی بیان کرد: در برخی قسمت‌ها شرکت‌ها و کارخانه‌ها واگذار و به بخش خصوصی منتقل شده‌اند، ولی هنوز سیطره دولت بر آنها حاکم است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی باید بخش خصوصی را توانمند کنیم، گفت: باید بخش خصوصی، دغدغه‌مند به میدان بیاید و تولید و اشتغال را دنبال کند و ما هم باید به مردم اعتماد کنیم.

خدائیان افزود: تکیه ما باید بر تولید داخلی باشد و اگر تولید رونق پیدا کند توسعه، اشتغال و تشکیل خانواده را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به بازدید خود از شرکت واگن سازی پارس مپنا و گلایه از عدم ثبت به موقع سفارش لوکوموتیو و همچنین واردات از خارج، تصریح کرد: اینکه با وجود این ظرفیت، دستگاه اجرایی از خارج نسبت به واردات واگن اقدام می‌کند، قابل قبول نیست و خلاف قانون است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: نباید فقط به ظاهر، دم از اقتصاد مقاومتی بزنیم، بلکه باید در اجرای بیانات رهبر معظم انقلاب در عمل نسبت به اجرای اقتصاد مقاومتی و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و قوانین موضوعه اقدام نماییم.

خدائیان با اشاره به اظهارات مسئولان استان مرکزی پیرامون وضعیت معادن ادامه داد: در برخی استان‌ها معادن ذی‌قیمتی داریم که خام فروشی می‌کنند.

وی با اشاره به رصد روند اجرای قانون در دستگاه‌های اجرایی، گفت: با دستگاه‌هایی که به وظایفشان عمل نکنند برخورد می‌شود.

رئیس سازمان بازرسی به تمرکز بر مسائل مهم و شناسایی گلوگاه‌های فساد، پیشگیری از وقوع جرم و تخلف، حمایت از مدیران توانمند و برخورد با مدیران متخلف خبر داد.

خدائیان با بیان اینکه اجرای مصوبات شورایعالی انقلاب فرهنگی از سوی سازمان بازرسی در حال بررسی است، خاطرنشان کرد: اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با جدیت در حال پیگیری است.

کد خبر: ۱۷۳٬۹۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha