۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷
فینتک و رمزارزها خطرات بزرگی برای اقتصاد بانکی و حوزه امنیت سایبری دارند
نهاد رگولاتوری بانکی آمریکا:

فینتک و رمزارزها خطرات بزرگی برای اقتصاد بانکی و حوزه امنیت سایبری دارند

یک مدیر ارشد نهاد رگولاتوری نظام بانکی آمریکا طی سخنانی هشدار داد که افزایش خدمات فین‌تک و بانکداری دیجیتال می‌تواند خطرات مالی و به طور بالقوه یک بحران را در دراز مدت ایجاد نماید.

به گزارش بازار، یک مدیر ارشد نهاد رگولاتوری نظام بانکی آمریکا طی سخنانی هشدار داد که افزایش خدمات فین‌تک و بانکداری دیجیتال می‌تواند خطرات مالی و به طور بالقوه یک بحران را در دراز مدت ایجاد نماید.

بر اساس این گزارش، «مایکل هسو» ضمن تایید افزایش دامنه تاثیرگذاری فین تک ها در زمینه خدمات مالی جهان گفت: من معتقدم فین‌تک‌ها و فناوری‌های بزرگ تأثیرات زیادی در پی دارند و ما باید به شدت حواسمان را معطوف به آنها نماییم.

این مدیر ارشد بخش بانکداری آمریکا همچنین ضمن انتقاد از همکاری برخی بانک های مطرح آمریکا با شرکت های رمزارزی، هشدار داد که چنین اقداماتی کار را بسیار پیچیده تر کرده و پیوستگی نظام بانکی را در معرض تهدید قرار خواهد داد.

هسو در عین حال اعتراف کرد که روند رشد بازار فینتک و رمزارزها و همچنین شراکت آنها با بانک های بزرگ تا زمان وقوع مشکلات بزرگ و حتی بحران مالی در آمریکا و سایر کشورهای جهان ادامه خواهد داشت و متوقف نخواهد شد.

وی همچنین مدعی شد که بازار رمزارزها و فینتک علاوه بر خطرات بزرگ اقتصادی، می توانند حوزه فناوری اطلاعات و امنیت سایبری را نیز دچار مشکلاتی بزرگ نمایند. هسو تاکید کرد: من به‌طور فزاینده‌ای نگران «خطرات ناشناخته» (بخش فین تک) هستم. من نگرانم که خطرات کمتر شناخته شده فینتک ها هنوز شناخته شده نباشند و این ناشناختگی بسیار خطرناک خواهد بود. همانطور که از بحران مالی ۲۰۰۸ آموختیم، ریسک‌هایی که دیده نمی‌شوند تمایل به رشد فزاینده دارند و بعداً منشأ شگفتی‌های ناخوشایند خواهند شد.

کد خبر: ۱۷۳٬۹۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha