۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
صرفه جویی ۱۰ میلیون دلاری برای کشور
با رونمایی از محصول دانش‌بنیان پتروشیمی کارون رقم خورد

صرفه جویی ۱۰ میلیون دلاری برای کشور

شرکت پتروشیمی کارون با همکاری یک شرکت دانش‌بنیان، از پنجمین محصول دانش‌بنیان خود رونمایی کرد که می‌تواند با تأمین نیاز داخل از خروج ۱۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری کند.

به گزارش بازار، آیین رونمایی از محصول تازه KLM۱۰۰-C شرکت پتروشیمی کارون به‌عنوان نوزدهمین محصول از سبد محصولات و پنجمین محصول دانش‌بنیان این شرکت، چهارشنبه، ۱۶ شهریور در ساختمان شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس برگزار شد.

این محصول با همکاری شرکت پتروشیمی کارون و شرکت دانش‌بنیان «کیمیا مانا پلیمر» بومی‌سازی شده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون در این آیین گفت: براساس برآوردها، نیاز بازار داخل به این محصول حدود ۴ هزار تن است که پتروشیمی کارون در صورت اعلام تقاضا توانایی تأمین همه این مقدار را دارد.

علیرضا صدیقی‌زاده افزود: هم‌اکنون هر تن از این محصول حدود ۲۵۰۰ دلار وارد کشور می‌شود که با احتساب این ۴ هزار تن حدود ۱۰ میلیون دلار از خروج ارز از کشور جلوگیری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این محصول ویژه چسب‌های لمینت است که بیشترین کاربرد را در سیستم بسته‌بندی مواد غذایی دارد، گفت: با رونمایی از این محصول، کشور از واردات این چسب بی‌نیاز شود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون گفت: پتروشیمی کارون همه نیاز بازار را براساس گریدهایی که مربوط به صنعت پلی‌اورتان هستند را بومی‌سازی می کند و بی‌شک تا پایان سال یک یا دو مورد محصول دیگر عرضه خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان «کیمیا مانا پلیمر» نیز در این آیین گفت: تمام مواد اولیه مورد استفاده در محصول KLM۱۰۰-C داخلی هستند و این محصول با فناوری مشترک شرکت پتروشیمی کارون و کیمیا مانا پلیمر تولید شده است.

مرتضی قره‌محمدلو افزود: اولویت تأمین نیاز داخل و سپس صادرات این محصول به کشورهای منطقه است.

کد خبر: ۱۷۳٬۸۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha