۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۸
 صنعت نساجی زنجان در بخش نیروی کار ماهر با مشکل مواجه است
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

صنعت نساجی زنجان در بخش نیروی کار ماهر با مشکل مواجه است

زنجان- طاهری، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت نساجی در بخش نیروی کار ماهر در استان  زنجان با مشکل مواجه است.

مصطفی طاهری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه استان زنجان در صنعت نساجی رتبه دوم کشور را دارد،گفت: هشت درصد کل صنعت استان در صنعت نساجی قرار گرفته و اشتغال بالایی را دارد.

وی با بیان اینکه صنعت نساجی با ظرفیت بسیار خوبی که در خود دارد می‌تواند با شکوفا شدن، شاخص اشتغال را نیز افزایش دهد،ابراز داشت: در استان زنجان رویکرد جدیدی آغاز شده و آموزش‌ها در حال حرکت به سمت مهارت ورزی و آموزش آن است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در چند بخش با سازمان‌ها و دستگاه‌هایی چون آموزش فنی حرفه‌ای، آموزش و پرورش و دانشگاه‌های استان برنا مه‌هایی در زمینه ایجاد آموزش‌های مهارت محور صورت خواهد گرفت.

طاهری تاکید کرد: در راستای بهبود صنعت نساجی در استان زنجان و در کشور گام برداشته و در راستای تسهیل زمینه فعالیت فعالان در این بخش موارد را در مجلس پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: در چهارچوب قانون هر آنچه در توان باشد را برای بهبود و توسعه این صنعت و اقتصاد کشور به کار بسته خواهد شد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از پیگیری کاهش تعرفه واردات ماشین آلات صنایع نساجی از ۵ درصد به یک درصد خبر داد و افزود: ما در مجلس حمایت از تولید را وظیفه خود میدانیم.

طاهری تصریح کرد: پتانسیل استان در حوزه صنعت نساجی بسیار بالا است و صنعت نساجی از صنعت‌های بزرگ و بسیار خوب استان زنجان است که می‌تواند اشتغال و توسعه اقتصادی خوبی را ایجاد کند.

وی صنعت نساجی را یکی از صنایع پاک اعلام کرد و بیان داشت: این صنعت به شدت اشتغالزا بوده و ظرفیت‌های بالایی در استان دارد که با همکاری و هماهنگی می‌تواند هر چه بیشتر شکوفا شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: صنعت نساجی در بخش نیروی کار ماهر در استان زنجان با مشکل مواجه است و صنعت نساجی می‌تواند با همکاری دانشگاه، آموزش و پرورش و آموزش. فنی و حرفه‌ای نیروی کار ماهر موردنیاز خود را آموزش داده و به کار گیرد.

کد خبر: ۱۷۳٬۴۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha