۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸
حداکثر مقدار سوخت گیری خودروها در هر بار به ۳۰ لیتر کاهش یافت| مقدمات گرانی بنزین آماده می شود
مراجعه بیشتر به پمپ بنزین؛ راه حل عجیب شرکت پخش!

حداکثر مقدار سوخت گیری خودروها در هر بار به ۳۰ لیتر کاهش یافت| مقدمات گرانی بنزین آماده می شود

حداکثر مقدار سوخت گیری در استان های شمالی از ۶۰ لیتر به ۳۰ لیتر کاهش یافت.مسئولین شرکت پخش این تصمیم را  در راستای مدیریت توزیع می دانند اما جایگاه داران از احتمال اجرایی شدن آن در کل کشور خبر میدهند.

بازار؛ گروه آب و انرژی: بعد از کاهش ۱۰۰ لیتری سهمیه بنزین آزاد افراد، حالا مقدار مجاز سوخت گیری خودرو در پمپ های بنزین به ۳۰ لیتر کاهش یافت. این در حالی است که پیش از این خودروها با کارت های سوخت خود می توانستند در هر بار ۶۰ لیتر بنزین دریافت کنند. یک منبع در شرکت پخش فرآورده های نفتی به بازار می گوید که این طرح برای مدیریت توزیع در شهرهای شمالی از این هفته اجرایی شده است. البته مسئولین این شرکت هیچ توضیحی درباره اینکه اجرای این طرح تا کی قرار است ادامه پیدا کند، اعلام نمی کنند.

با این حال کاهش بنزین برای خودرو ها خود عاملی برای مراجعه بیشترراکبین خودروها و احتمالا مراجعه بیشتر به پمپ بنزین ها خواهد شد و به نظر نمی رسد این روش ابداعی چندان جوابگوی حل مساله مطرح شده باشد.

حداکثر مقدار سوخت گیری در هر بار با کارت بنزین شخصی افراد در استان های شمالی از ۶۰ لیتر به ۳۰ لیتر کاهش یافت. قلی زاده رییس اتحادیه جایگاه داران سوخت می گوید که ممکن است استان های شمالی به عنوان مکان پایلوت برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده و به مرور شاهد عملیاتی شدن آن در کل کشور باشیم

اما دیگر نکته قابل تامل این تصمیم جدید شرکت پخش و پالایش شهرهایی انتخاب شده برای اجرای این طرح است. قلی زاده رییس اتحادیه جایگاه داران سوخت به بازار می گوید: ممکن است استان های شمالی به عنوان مکان پایلوت برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده و به مرور شاهد عملیاتی شدن آن در کل کشور باشیم.

مرتضی بهروزی فر کارشناس انرژی در اینباره به بازار می گوید: به نظر می رسد که دولت در حال آماده کردن مقدمات لازم برای گرانی بنزین است. نگاهی به تصمیمات اخیر دولت در زمینه کاهش ۱۰۰ لیتری سهمیه بنزین افراد نشان می دهد که این گفته ها خیلی هم بیراه نیست.

این تصمیم در شرایطی گرفته شده که بر اساس آمار موجود خودروهای داخلی به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش ۸.۹ لیتر بنزین مصرف می کنند و جز پر مصرف ترین خودروها در جهان هستند. همین مساله موجب شده که در بسیاری از رستوران های و مراکز اقامتی در مسیرهای منتهی به شمال افراد عادی هم شروع به فروش بنزین کنند. بنزینی که بسته به ترافیک جاده و تقاضای مسافران هر لیتر آن بین ۶ تا ۱۰ هزار فروخته می شود.

کد خبر: ۱۷۳٬۳۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
      1 10
      دیگه واقعا یک ماری تو استین هست .کسی که این طرح رو داده میدونه مردم دیگه چیزی برای از دست دادن ندارن وفنر کشیده شده هستن طراح این پلان خوب میدونه داره چه میکنه .سعی بر اختشاش داره اما این طرح هم به لطف رهبری خنثی خواهد شد
    • Amin IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
      0 1
      هر بار میخوام نظرم رو ارسال کنم سایت رفرش میشه و نظرم پاک میشه . واقعا یه سایت چطور میتونه اینقدر عالی باشه ؟؟!!!
    • علی کرمیان IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
      0 1
      شصت لیتربزنی ماشین سنگین میَشه مصرفش بالامیره
    • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
      3 0
      به قول معروف : هردم از این بار بری میرسد تازه تر از تازه تری میرسد ؟! فقط باقیمانده هوائی که تنفس میکنیم سهمیه بندی و گران بشه علی برکت الله