۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲
ارزان سازی مسکن برای مردم آرزو است| افتتاح اولین نمونه صنعتی سازی در طرح نهضت ملی
مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن:

ارزان سازی مسکن برای مردم آرزو است| افتتاح اولین نمونه صنعتی سازی در طرح نهضت ملی

فخاری، مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه ارزان سازی مسکن با صنعتی سازی به یک آرزو تبدیل شده گفت: اولین نمونه صنعتی سازی در طرح ملی مسکن در شهر مهرگان استان قزوین اجرا شد.

بازار؛ گروه راه و مسکن: علیرضا فخاری در همایش فناورانه صنعت ساختمان و مسکن با تاکید بر اینکه ارزان سازی با روش صنعتی سازی به یک آرزو برای مردم تبدیل شده است گفت: ارزان سازی مسکن با استفاده از صنعتی سازی برای مردم به یک آرزو تبدیل شده است. اینکه فقط از صنعتی سازی حرف بزنیم کاری از پیش نخواهیم برد. ما معتقد هستیم که فرهنگ استفاده از سازه‌های صنعتی رایج نیست و مردم با صنعتی سازی مسکن آشنا نیستند.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد دبیرخانه فعال حوزه صنعتی سازی با همکاری معاونت فناوری ریاست جمهوری ضرورت دارد ادامه داد: باید با همکاری معاونت فناوری ریاست جمهوری، دبیرخانه فعال حوزه صنعتی سازی مسکن ایجاد شده و به رسمیت شناخته شود تا به عنوان مرجع رجوع صاحبنظران مورد استفاده قرار گیرد.

به عنوان مجری نهضت ملی مسکن، صنعتی سازی را به عنوان نمونه در شهر مهرگان استان قزوین اجرا کردیم که کار ساخت آن سه ماه است به اتمام رسیده است

فخاری ادامه داد: ما به عنوان مجری نهضت ملی مسکن، صنعتی سازی را به عنوان نمونه در شهر مهرگان استان قزوین اجرا کردیم که کار ساخت آن سه ماه است به اتمام رسیده است.

مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن تاکید کرد: صنعتی سازی مسکن از گذشته مد نظر بوده و سابقه آن به قبل از انقلاب برمی‌گردد. در ابتدا نیروهای مسلح توانستند کارخانه های خانه سازی در کشور ایجاد کنند و حتی اقدام به وارد کردن تجهیزات صنعتی سازی ساختمان کردند که به دلایل مختلف صنعتی سازی ابتر ماند. پس باید امروز با رویکرد جدید به صنعتی سازی و چابک سازی مسکن بپردازیم.

فخاری ادامه داد: شاید سوال ما این باشد که چرا امروز نمی‌توانیم اتصالی بین اندیشه ورزی و صنعتی سازی داشته باشیم. شاید بتوان گفت که برای صنعتی سازی مسکن در امر نیازهای جامعه به درستی فرهنگ سازی نشده است. مسوول این بستر سازی کیست؟ رابط منطقی بین وزارت راه شهرسازی و ریاست جمهوری می‌تواند با ایجاد دبیرخانه فعالی به موضوع صنعتی سازی بپردازد و محل رجوع همه صاحبنظران باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: صنعتی سازی ساختمان با مزیت‌های مختلفی که دارد می‌تواند در کاهش هزینه ساخت و میزان مصرف مصالح مؤثر باشد. تاکید داریم که همه طرح‌های مسکنی باید به سمت صنعتی سازی هدایت شود.

کد خبر: ۱۷۳٬۳۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha