رویداد فناورانه صنعت ساختمان و مسکن بدون حضور وزیر و معاون مسکن| میانگین ساخت خانه ۵۰۰ هزار واحد
«بازار» گزارش می دهد

رویداد فناورانه صنعت ساختمان و مسکن بدون حضور وزیر و معاون مسکن| میانگین ساخت خانه ۵۰۰ هزار واحد

نخستین رویداد فناورانه صنعت ساختمان و مسکن امروز در حالی در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد که علیرغم اعلام قبلی از سوی این مرکز نه وزیر راه و نه معاون امور مسکن او در این رویداد حاضر شدند.

بازار؛ گروه راه و مسکن: نخستین رویداد فناورانه صنعت ساختمان و مسکن امروز در حالی با حضور برخی از مدیران دولتی و خصوصی مرتبط با بخش مسکن در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد که علیرغم اعلام قبلی از سوی روابط عمومی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نه خبری از رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و نه محمودزاده معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرساز شد.

اگر چه روز گذشته خبرنگار خبرگزاری بازار از روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی در خصوص حضور رستم قاسمی در این رویداد جویا شده بود و خبرها حاکی از این بود که حضور او قطعی نیست اما نکته جالب این موضوع این است که روابط عمومی مرکز تحقیقات برای پر رنگ کردن و استقبال رسانه ها از این رویداد نام وزیر راه و شهرسازی و معاون مسکن و ساختمان وزیر راه را در سین برنامه های خود گنجانده بود.

رویداد فناورانه صنعت ساختمان و مسکن بدون حضور وزیر و معاون مسکن| میانگین ساخت خانه ۵۰۰ هزار واحد

هر چند در این رویداد چند تن دیگر از معاونان وزیر راه و شهرسازی نیز غیبت داشتند و دلیل آن نیز به اطلاع رسانه ها نرسید.

فاطمه‌السادات حمیدیان، رئیس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی در رویداد فناورانه صنعت ساختمان با اشاره به اینکه همیت ما همواره بر رویکرد مسئله محوری بوده است گفت: در سال‌های اخیر میانگین ساخت مسکن ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در سال بوده و نهضت ملی مسکن گامی در جهت ساخت به حساب می‌آید.

وی ادامه داد:: البته حدود یک درصد از شرکت‌های دانش‌بنیان به حوزه صنعتی‌سازی ورود کردند و این عدد نمی تواند راضی کننده باشد.

حمیدیان با تاکید بر اینکه ۲۴ درصد از شرکت‌های حوزه دانش‌بنیان بخش ساخت و ساز به حوزه مصالح و ساختمانی ورود کردند خاطر نشان کرد: ۴۱ درصد از انرژی کشور در بخش ساختمان مصرف می‌شود و این مسئله ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان این حوزه را می‌طلبد. چرا که در این بخش نیز پرت انرژی بالا است و باید مقررات ملی ساختمان و مبحث ۱۹ مقرارت ملی به خوبی رعایت شود.

کد خبر: ۱۷۳٬۲۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha