۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
وزیر واردات داریم تا وزیر تولید| تسهیلات خرید تراکتور گم شد!
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

وزیر واردات داریم تا وزیر تولید| تسهیلات خرید تراکتور گم شد!

تبریز- نامی، رئیس انجمن تولیدکنندگان ماشین‌آلات کشاورزی با تاکید بر اینکه برخی از وزرا به جای حمایت از تولید داخل به فکر واردات هستند، گفت: وزیر واردات داریم تا وزیر تولید!

حمیدرضا نامی در گفتگو با خبرنگار بازار با تاکید بر اینکه با وجود گذشت شش ماه از سال چرا اعتبارات توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی توزیع نمی شود، گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید پاسخگوی عدم توزیع اعتبار اختصاصی به خرید تراکتور و ادوات کشاورزی باشد. ۲۵ هزار میلیارد ریال باید از ابتدای سال تاکنون توزیع می شد و به دست کشاورزان می رسید تا صرف خرید ادوات کشاورزی کنند که عملا این مهم اتفاق نیفتاده است و مشخص نیست این اعتبار گم شده یا در جای دیگری صرف شده است.

وی سپس گفت: درخواست ما از وزارت جهاد کشاورزی این است که در ابتدای هر سال که میزان تسهیلات حوزه مکانیزاسیون را تعیین می‌کند، اعلام کند اعتبارات و تسهیلات به چه نحو توزیع می‌شود.

نامی سپس افزود: متاسفانه شاهد قطع تسهیلات برای خرید تراکتور و دیگر ادوات کشاورزی هستیم، خودداری از دادن تسهیلات در حالی صورت گرفته که وزارت جهاد کشاورزی اعتبار امسال توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی را ۵۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرده اما این اعتبار در کجا و به چه کسانی اختصاص خواهد یافت هنوز مشخص نیست.

وی همچنین گفت: از ابتدای امسال تسهیلات حوزه تراکتور و کمباین متوقف شده است چرا که بانک کشاورزی معتقد است در برخی از استانها تراز مثبت نبوده است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان ماشین‌آلات کشاورزی افزود: اگر فضای توزیع باز شود و شرکت تراکتورسازی به عنوان تأمین کننده و کشاورز به‌طور مستقیم با هم در ارتباط باشند، قیمت‌ها در بازار ثانویه کاهش می‌یابد، تراکتورها از انبارها خارج می‌شوند و کشاورز به قیمت نمایندگی تراکتور تأمین می‌کند.

وی گفت: مشکلات فعلی باعث شده روال دریافت تراکتور سخت‌تر شود و همچنان کشاورزان با مشکل مواجه باشند.

کد خبر: ۱۷۳٬۲۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha