۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۷
خریداران مسکن چشم انتظار تحولات برجام و اثر آن بر صنعت ساختمان هستند
کارشناس مشاور املاک گرگان:

خریداران مسکن چشم انتظار تحولات برجام و اثر آن بر صنعت ساختمان هستند

گرگان- آریان‌فر، کارشناس مشاور املاک گرگان با اشاره به رکورد در معاملات مسکن، گفت: متقاضیان مسکن چشم انتظار تاثیر تحولات برجام بر صنعت ساختمان هستند.

حمیدرضا آریان‌فر در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: پس از سپری شدن یک دوره پرتلاطم در بازار مسکن شاهد فروکش کردن تمایل به خرید در مناطق مختلف شهر گرگان هستیم.

این کارشناس مشاور املاک گرگان گفت: بسیاری از مردم منتظر نتایج تیم دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران با اروپا و آمریکا بوده و امیدوار هستند با اتفاقات مثبت این حوزه قیمت های مسکن، متعارف شود.

وی افزود: کاهش احتمالی قیمت ارز پس از وقوع هرگونه توافق بین کشور های مذاکره کننده، یکی از موضوعاتی که خریداران به آن امید دارند و بر این باور هستند که با فروکش کردن قیمت برخی مصالح نرخ تمام شده ساختمان و قیمت فروش کاهش یابد.

آریان‌فر ادامه داد: حذف احتمالی تحریم ها زمینه ورود شرکت های ساختمانی به کشور را تسهیل و سبب رقابتی تر شدن بازار ساخت و ساز مسکن در کشور خواهد شد.

این کارشناس مشاور املاک گرگان بیان کرد: در مقابل انبوه سازان مسکن هم امیدوار هستند با نهایی شدن مذاکرات منابع اعتباری و حمایت های مالی دولت از این قشر افزایش و سرمایه گذاری در بخش مسکن افزایش یابد.

وی گفت: از دیگر تحولات اخیر بازار مسکن می توان به امیدواری مردم به طرح جهش تولید مسکن اشاره کرد که اتفاقاتی افتاده هرچند ثمره ملموسی نداشته اما اعتماد و امیدواری مردم به اجرای این پروژه ها را افزایش داده است.

کد خبر: ۱۷۳٬۱۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مهدی IR ۰۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
      0 0
      این دست نگه داشتن مردم در خرید وساخت باعث عقب ماندن تقاضا ی مردم در تامین مسکن میشه وقتی که به هرصورت مردم شروع به خریدن بکنند چون اجتماع خریدار صورت گرفته وهمه میرن به سمت تامین مسکن وساخت مسکن هم مدت داره خواه ونا خواه دوباره قیمت مسکن جهشی میشه وتلافی رکود را در میاره این ارامش قبل طوفانه ...البته این جهش در ملک ومسکن هر چند سال یکبار صورت میگیره والان یه دلیل رکود قیمت بالای مسکن وعدم توانایی در خرید هم هست که متقاضی امید داره با ادامه رکود شاید دو ریال ارزان تر بتواند بخرد که این خود ریسک است