۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶
امضای طلایی صف‌های دریافت تراکتور را طولانی کرده است

امضای طلایی صف‌های دریافت تراکتور را طولانی کرده است

رئیس انجمن تولیدکنندگان ماشین‌آلات کشاورزی گفت: سهمیه‌بندی خرید تراکتور باعث ایجاد صف‌های طولانی و امضاهای طلایی شده است.

به گزارش بازار، حمیدرضا نامی رئیس انجمن تولیدکنندگان ماشین‌آلات کشاورزی، درباره علت طولانی شدن صف‌های دریافت تراکتور گفت: سیستم توزیع تراکتور در کشور تغییری نکرده است که صف خرید تراکتور از بین برود.

وی افزود: خرید تراکتور بر اساس معرفی مرکز توسعه مکانیزاسیون انجام می‌شود و از سویی دیگر تسهیلات بانک کشاورزی بنا به دلایل مختلف محدود و یا متوقف شده است که مجموع این دلایل موجب شده روال دریافت تراکتور سخت‌تر شود و همچنان کشاورزان با مشکل مواجه باشند.

نامی با بیان اینکه امضای طلایی در چارچوب توزیع دولتی وجود دارد، گفت: با توجه به تولید انبوه تراکتورسازی که تقریبا سه برابر میزان درج شده در برنامه ۱۲ ساله مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، تراکتور تولید می‌کند، در دو_سه سال اخیر کمبود تولید نداریم و به نظر می‌رسد در صورت حذف سهمیه‌بندی، سیستم به تعادل برسد، ولی فضای فعلی بیانگر یک قحطی مصنوعی است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان ماشین‌آلات کشاورزی افزود: اگر فضای توزیع باز شود و شرکت تراکتورسازی به عنوان تأمین کننده و کشاورز به‌طور مستقیم با هم در ارتباط باشند، قیمت‌ها در بازار ثانویه کاهش می‌یابد، تراکتورها از انبارها خارج می‌شوند و کشاورز به قیمت نمایندگی تراکتور تأمین می‌کند.

نامی در خصوص علت قطع شدن تسهیلات بانکی گفت: از ابتدای امسال تسهیلات حوزه تراکتور و کمباین متوقف شده است چرا که بانک کشاورزی معتقد است در برخی از استانها تراز مثبت نبوده است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان ماشین‌آلات کشاورزی گفت: درخواست ما از وزارت جهاد کشاورزی این است که در ابتدای هر سال که میزان تسهیلات حوزه مکانیزاسیون را تعیین می‌کند، اعلام کند اعتبارات و تسهیلات به چه نحو توزیع می‌شود؟ به کدام استانها و ادوات کشاورزی تعلق می‌گیرد؟

کد خبر: ۱۷۳٬۰۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha