۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵
صنایع از شرکت‌های دانش‌بنیان یزد حمایت کنند| سرمایه گذاری جایگزین تسهیلات شود
رئیس پردیس فناوری دانشگاه یزد:

صنایع از شرکت‌های دانش‌بنیان یزد حمایت کنند| سرمایه گذاری جایگزین تسهیلات شود

یزد- رئیس پردیس فناوری دانشگاه یزد، تحقق اقتصاد دانش بنیان را در گرو حمایت صنایع از محصولات دانش بنیان و سرمایه گذاری در این حوزه به جای پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان دانست.

به گزارش خبرنگار بازار، احمدرضا فقیه خراسانی، شنبه شب در دیدار فعالان اقتصادی شامل صنعتگران، بهره برداران معدنی، اصناف و فعالان حوزه دانش بنیان با وزیر صمت، اظهار داشت: صنایع مشتری بالقوه محصولات شرکت های دانش بنیان هستند اما از این محصولات استقبال نمی کنند در حالی که پذیرش این محصولات از سوی صنایع در بقا و رشد و توسعه آنها بسیار اثرگذار است.

وی افزود: باید پذیرفت که اقتصاد دانش بنیان تنها با پرداخت تسهیلات از اعتبارات مختلف از جمله تبصره ۱۸ و تبصره ۱۶ به تنهایی راهگشا نخواهد بود چرا که این تسهیلات تنها برای فعالان این بخش ایجاد دغدغه کرده و آنها را به ورطه نابودی می برد.

رئیس پردیس فناوری دانشگاه یزد گفت: بسیاری از کارآفرینان حوزه دانش بنیان کشورمان در حال مهاجرت به کشورهای همسایه هستند چرا که از سوی صنایع داخلی مورد حمایت قرار نمی گیرند در حالی که اگر صنایع از این شرکت ها حمایت کنند، ۱۰۰ درصد از پرداخت مالیات معاف می شوند.

وی ادامه داد: دولت باید صنایع مهم و بزرگ را به سمت حمایت از شرکت های دانش بنیان و استفاده از محصولات آنها تشویق و ترغیب کند تا این شرکت ها وارد حوزه سرمایه گذاری شده و بازار خود را توسعه دهند.

فقیه خراسانی، همچنین به تصویب و ابلاغ قانون فعالیت شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: امیدواریم این قانون به درستی اجرا شده و نتایج ثمر بخشی را به دنبال داشته باشد.

کد خبر: ۱۷۲٬۹۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha