۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۹
افزایش مستمری بازنشستگان تأثیری در قدرت خرید آن ها ندارد
دبیر خانه کارگر گلستان:

افزایش مستمری بازنشستگان تأثیری در قدرت خرید آن ها ندارد

گرگان- طالبا، دبیر اجرایی خانه کارگر گلستان به افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان اشاره کرد و گفت: این افزایش مستمری با توجه به نرخ تورم، تاثیری در قدرت خرید بازنشستگان نخواهد داشت.

غلامرضا طالبا در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: اکثریت جامعه کارگری و بازنشستگان گلستان با فروش سهام بانک رفاه مخالف هستند و آن را بر خلاف منافع و مصالح می دانند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان گلستان ادامه داد: سهام بانک رفاه متعلق به جامعه کارگری و کارفرمایی بوده و اگر سهام بانک رفاه واگذار شود دیگر ما تصمیم‌گیر آن نخواهیم بود.

وی گفت: با فروش سهام این بانک، مشخص نخواهد بود چه اشخاصی آن را می‌خرند؛ اگر سهام این بانک به فروش برسد جامعه کارگری و بازنشستگان با این موضوع برخورد خواهند کرد.

طالبا به افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان اشاره کرد و گفت: این رویه در حالی تصویب شد که نرخ تورم در پنج ماه سال جاری ۱۴ درصد بیشتر شده و این افزایش مستمری تاثیری در قدرت خرید بازنشستگان نخواهد داشت.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان گلستان بیان کرد: اگر افزایش ۳۸ درصدی و ۵۱۵ هزار تومانی از همان فروردین اعمال می‌شد تا حدودی می‌توانست قدرت خرید بازنشستگان را افزایش دهد.

وی با اشاره به افزایش تورم در سال جدید و افزایش هزینه‌ها که سبب آسیب به کارگران و بازنشستگان شده است، گفت: سازمان بازنشستگی باید هرچه سریع تر احکام جدید را براساس افزایش ۳۸ درصدی و ۵۱۵ هزار تومانی اصلاح کند که جامعه بازنشستگی بیشتر از این متضرر نشود.

کد خبر: ۱۷۲٬۸۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha