۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۱
مزایای راه اندازی بورس بین‌الملل
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

مزایای راه اندازی بورس بین‌الملل

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به مزایای راه اندازی بورس بین‌الملل تاکید کرد: باید در تدوین آیین نامه‌های بازار بورس بین الملل به این نکته توجه کنیم که عارضه تداخل بازارها اتفاق نیفتد.

به گزارش بازار، سید محمدرضا اعلمی گفت: بورس بین الملل اتفاقی مثبت است که می‌تواند به تامین مالی ارزی شرکت‌های داخلی کمک کند.

وی همچنین استفاده از ابزارهای مالی جدید در بازار داخلی را از دیگر مزایای بورس بین الملل برشمرد وتاکید کرد: باید در تدوین آیین نامه‌های بازار بورس بین الملل به این نکته توجه کنیم که عارضه تداخل بازارها اتفاق نیفتد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه با اشاره به موضوع حاکمیت شرکت‌های بین المللی تصریح کرد: اگر بورس بین الملل را به نحوی اداره و در این باره نظارت کنیم که شرکت‌هایی که در این بورس قرار می‌گیرند بتوانند از تجربیات حاکمیتی شرکت‌های بین المللی اسفاده کنند نهادهای هم که تصمیم دارند شرکت‌های چند ملیتی را در ایران به وجود بیاورند می‌تواننداز این تجربیات برای اداره مابقی شرکت‌های موجود در بازار داخلی هم استفاده کنند.

پیش از این، مجوز راه‌اندازی بورس بین‌الملل در مناطق آزاد از سوی شورای عالی بورس صادر شده است و این بورس با سرمایه ارزی در مناطق آزاد تاسیس می‌شود و تمامی معاملات آن، ارزی خواهد بود.

بورس بین‌الملل مناطق آزاد، پنجمین بورس کشور است که با هدف تامین مالی ارزی پروژه‌های صنعتی و عمرانی با سرمایه اولیه ۳۰ میلیون یورو در مناطق آزاد راه‌اندازی می‌شود.

کد خبر: ۱۷۲٬۸۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha