۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۴
نیاز منطقه آسیا - اقیانوسیه به ۴۷ میلیون نیروی کار ماهر در حوزه اقتصاد دیجیتال تا سال ۲۰۳۰
وزیر اقتصاد اندونزی خبر داد

نیاز منطقه آسیا - اقیانوسیه به ۴۷ میلیون نیروی کار ماهر در حوزه اقتصاد دیجیتال تا سال ۲۰۳۰

وزیر اقتصاد اندونزی طی سخنانی تاکید کرد که تا سال ۲۰۳۰، منطقه آسیا - اقیانوسیه با کمبود ۴۷ میلیون استعداد در زمینه اقتصاد دیجیتال مواجه خواهد بود.

به گزارش بازار، دولت اندونزی ضمن اعلام افزایش تقاضا برای متخصصین حوزه اقتصاد دیجیتال در این کشور، وعده حمایت حداکثری از کارشناسان این حوزه در صورت فعالیت در بازار اندونزی را داد.

بر اساس این گزارش، «ایرلانگا هارتاریو» وزیر امور اقتصادی اندونزی با اعلام این خبر تاکید کرد که دولت کشورش به سیاست های خود در قبال حمایت حداکثری از نخبگان و استعدادهای برتر حوزه اقتصاد دیجیتال متعهد خواهد بود.

وی افزود: پیش بینی می شود تا سال ۲۰۳۰، منطقه آسیا - اقیانوسیه با کمبود ۴۷ میلیون استعداد در زمینه اقتصاد دیجیتال مواجه خواهد بود. در حال حاضر، اندونزی به تنهایی، سالانه نیازمند بیش از ۶۰۰ هزار نیروی کار ماهر در زمینه اقتصاد دیجیتال بوده و برای رفع این نیاز، دولت سیاست های مختلفی برای جذب این تعداد نیروی کار تدوین نموده است.

لازم به ذکر است کشور اندونزی پیشروترین اقتصاد سال ۲۰۲۱ در میان کشورهای آسیای جنوب شرقی از حیث رشد اقتصادی بوده و حجم کل اقتصاد این کشور بیش از ۷۰ میلیارد دلار اعلام شده است.

این در حالیست که به گفته وزیر اقتصاد اندونزی، حجم اقتصاد این کشور را تا ۲۰۳۰ به بیش از ۳۳۰ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت که نیازمند تامین نیروی کار و استعدادهای درخشان در حوزه اقتصاد است.

وزیر اقتصاد اندونزی همچنین تاکید کرد که حوزه ICT بیشترین نیاز را برای جذب نیروی انسانی ماهر داشته و دولت متعهد به جذب این نیروها خواهد بود.

کد خبر: ۱۷۲٬۸۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha