۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۱
حساب های با تراکنش مشکوک مالیاتی می شوند| تریدرهای مالی هم باید مالیات بدهند
معاون فناوری مالی سازمان امور مالیاتی به بازار خبر داد؛

حساب های با تراکنش مشکوک مالیاتی می شوند| تریدرهای مالی هم باید مالیات بدهند

افشین خدامرادی گفت: در حال حاضر طبق توافق بانک مرکزی و شورای اقتصاد حساب های غیر تجاری با تراکنش بالا مشمول مالیات می شوند.

بازار؛ گروه بورس: در سال های اخیر تبلیغات گسترده ای در شبکه های اجتماعی دیده می شود که نشان می دهد عده ای که خود را تریدر بازارهای مالی معرفی می کنند سوار بر ماشین لوکس جلوی خانه های لاکچری عکس می گیرند و جوانان را تشویق می کنند که آنها را در شبکه های اجتماعی دنبال کنند، فارغ از اینکه عده ای از آنها کلاهبردار هستند، از نظر اقتصادی فعالیت مالی و مالیاتی آنها شفاف نیست و باید مشخص شود.

معاون فناوری مالی سازمان امور مالیاتی در گفتگو با خبرنگار بازار درباره دریافت مالیات از کسب و کارهای بدون پرونده مالیاتی مانند تریدرهای مالی فارکس و ... گفت: از ابتدای سال گذشته با تعاملاتی که با بانک مرکزی داشته ایم تمام داده های حساب های بانکی افراد را از نظر سرجمع حساب ها و هم ریز تراکنش های حساب ها دریافت کرده ایم و بر مبنای مقیاس تعریف شده حساب های مشکوک مشمول مالیات خواهند شد.

افشین خدامرادی با بیان اینکه این داده ها با عملکرد مالی سال ۱۴۰۰ ارزیابی می شوند، افزود: افرادی که عملیات مالی شفافی نداشته اند و خود اظهار مالیاتی هم ندارند براساس سیستم مالیاتی جدید تا پایان شهریور ماه شناسایی خواهند شد.

او درباره جزئیات مالیات برای حساب های مشکوک اظهار کرد: طبق توافقی که بانک مرکزی با شورای اقتصادی انجام شده تعریف حساب های تجاری و غیرتجاری مشخص است و بر مبنای همان حساب های مشکوک شناسایی و برای دریافت مالیات معرفی می شود، در واقع حساب های که مودی مالیاتی در خود اظهاری اعلام می کند یا پشت حساب های پوز هستند حساب های تجاری به حساب می آیند و حساب هایی که تراکنش بالایی داشته باشند و جزو حساب های تجاری نباشند، غیرتجاری و مشکوک اعلام می شوند و مشمول مالیات خواهند بود.

معاون فناوری سازمان امور مالیاتی افزود: حساب مشکوک یعنی به عنوان مثال: اگر ۱۰۰ تراکنش داشته باشند و جمع مبلغ تراکنش ها در ماه در محدوده ۴۰ میلیون تومان باشد قطعا فعالیتی اقتصادی است، زیرا اگر بحث حمایت خانواده و ... از یک نفر باشد بیشتر از چند تراکنش نخواهد بود.

کد خبر: ۱۷۲٬۸۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مهراب FR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
      1 0
      مالیات میگیرید نت رایگان ب تریدرها میدن نت قوی میدن شما فقط ترید کنید برای سازمان مالیاتی .مالیات در قبل چ خدماتی