۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
 باید دوران سیاست‌گذاری به دوران تکریم تولیدکننده و سرمایه‌گذار تبدیل شود
وزیر اقتصاد:

باید دوران سیاست‌گذاری به دوران تکریم تولیدکننده و سرمایه‌گذار تبدیل شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تأکید بر همدلی سه قوا برای حل و رفع مشکلات، گفت: باید تلاش کنیم جهت‌گیری‌ها به سمتی برود که دوران سیاست‌گذاری‌ها به دوران تکریم تولیدکننده و سرمایه‌گذاران تبدیل شود.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با همدلی و همکاری سران ۳ قوه کمک به تولید بیشتر شده و این همکاری موجب می‌شود تا گره‌های اقتصادی کشور گشوده شود.

خاندوزی در پنجاه و هفتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه به‌طورقطع عبور کشور از شرایط کنونی بدون ارتباط همدلانه و همکارانه میان دولت و بخش خصوصی میسر نمی‌شود، تصریح کرد: دولت هیچ‌گاه به‌تنهایی نمی‌تواند بار اقتصادی را به دوش بکشد و نیاز به همکاری بخش خصوصی دارد.

وی خاطرنشان کرد: دولت البته که باید نقش خود را در حوزه‌هایی همچون وضع مقررات و نظارت و تأمین زیرساخت‌ها ایفا کند اما همه این اقدامات باید منجر شود که بخش خصوصی قوی‌تر از گذشته در بخش صادرات و واردات حضور یابد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: از پاییز سال گذشته ابلاغ شده هرگونه تعطیلی واحدها و شرکت‌های تولیدی به دلیل بدهی توسط بانک‌ها تخلف محسوب می‌شود.

خاندوزی یادآور شد: دولت طبق قانون اساسی نمی‌تواند مالیات وضع کند یا مالیات کسی را معاف کند بنابراین هر نوع بخشودگی در جرائم مالیاتی بوده و اصل مالیات باید پرداخت شود.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم جهت‌گیری‌ها به سمتی برود که دوران سیاست‌گذاری‌ها به دوران تکریم تولیدکننده و سرمایه‌گذاران تبدیل شود.

از خروج منابع و اعتبارات بانکی استان جلوگیری شود
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه با تأکید بر اینکه دولت باید حمایت‌های بیشتری از بخش خصوصی و فعالان اقتصادی و تولیدی داشته باشد، گفت: بعضی بانک‌های دولتی صندوق تشکیل داده و پول‌های جمع‌آوری شده را خارج از اصول مشخص به‌صورت تسهیلات پرداخت می‌کند که باید جلوی این کار گرفته شود.

حسن انتظار در نشست شورای گفت‌وگوی استان آذربایجان غربی، افزود: در کنار رشد تورم اقتصادی باید مشکل تهیه مواد اولیه و برخی موانع بانکی را که سد راه تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوصی است برطرف کرد و با جلوگیری از خروج اعتبارات از استان، آن‌ها را به رفع نیازهای مالی استان اختصاص داد.

رئیس اتاق ارومیه در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: طبق قانون باید تا یک میلیون دلار صادرات معاف از مالیات می‌شدند اما به دلیل اجرا نشدن این قانون ۳۳۶ کارت بازرگانی استان معلق شد.

کد خبر: ۱۷۲٬۷۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha