۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
تصمیم بانک مرکزی کانادا برای افزایش ۷۵ واحدی نرخ بهره بانکی در ماه سپتامبر
منابع نزدیک به بانک خبر دادند؛

تصمیم بانک مرکزی کانادا برای افزایش ۷۵ واحدی نرخ بهره بانکی در ماه سپتامبر

بانک مرکزی کانادا به احتمال زیاد طی هفته آینده نرخ بهره بانکی در این کشور را به میزان ۷۵ واحد افزایش خواهد داد.

به گزارش بازار، بانک مرکزی کانادا به احتمال زیاد طی هفته آینده نرخ بهره بانکی در این کشور را افزایش خواهد داد. تیف مکلم، رئیس بانک مرکزی کانادا، به وضوح تاکید کرده است که بانک مرکزی بر روی «به بالاترین سطح یا کمی بالاتر» از نرخ خنثی متمرکز شده است؛ محدوده ای بین ۲ تا ۳ درصد که در آن سیاست پولی نه اقتصاد را تحریک می کند و نه بر آن فشار می آورد.

بر اساس آخرین گزارش های موجود، بانک مرکزی کانادا احتمالا در تاریخ ۷ سپتامبر این افزایش نرخ بهره بانکی به میزان ۷۵ واحد را اعمال خواهد کرد تا نهایتا، نرخ بهره بانکی این کشور در مجموع به ۳.۲۵ درصد برسد.

با اینحال، بسیاری از اقتصاددانان معتقدند این آخرین مرحله افزایش نرخ بهره بانکی کانادا بوده و بانک مرکزی پس از آن برای مدتی قرار است روند افزایش نرخ بهره بانکی در این کشور را متوقف سازد. این برآوردها ناشی از گزارش هفته گذشته بانک مرکزی کانادا است که نشان می دهد میزان درآمد ناخالص ملی این کشور کمتر از حد انتظار افزایش یافته که بالا بردن نرخ بهره بانکی یکی از دلایل وقوع این امر بوده است.

در صورت اعمال افزایش نرخ بهره جدید بانکی در کانادا و همچنین تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای افزایش مجدد نرخ بهره بانکی در این کشور طی ماه جاری میلادی، احتمال ریزش مجدد بازار سرمایه، به ویژه بازارهای پر ریسک مانند رمزارزها وجود دارد. لذا بهتر است سرمایه گذاران با رصد مداوم آخرین اخبار در خصوص افزایش نرخ بهره بانکی به عنوان سیگنال فاندامنتال منفی برای بازار سرمایه، از آخرین تحولات روند بازارها آگاه باشند.

کد خبر: ۱۷۲٬۵۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha