۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۵
لغو دریافت بیمه اجباری از گردشگران عراقی
رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر خبر داد

لغو دریافت بیمه اجباری از گردشگران عراقی

خرمشهر- فیصلی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر از لغو دریافت بیمه اجباری گردشگری عراقی خبر داد.

هانی فیصلی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در اقتصاد روز جهان جذب گردشگر و درآمدزایی از طریق آن به یکی از سه صنعت مهم جهان تبدیل شده است. در برخی از کشورهای جهان سوم، تقویت شاخص‌های اقتصاد از طریق توسعه صنعت گردشگری به سرعت در حال روی دادن است که این امر سبب جهش در این کشورها در حال توسعه شده است.

وی ادامه داد: در سالیان اخیر و پیش از همه گیری کرونا، با لغو ضرورت دریافت روادید در منطقه آزاد اروند برای اتباع خارجی، حجم قابل توجهی از گردشگران عراقی به این منطقه و از طریق آن به دیگر نقاط کشور وارد شده و ارزآوری مناسبی نیز از این طریق صورت گرفت اما متاسفانه در مبادی ورودی مرز شلمچه وجهی بابت بیمه به صورت اجباری از گردشگرات عراقی دریافت می‌شد که این روند سبب معضلاتی در جذب گردشگران شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر توضیح داد: با پیگیری «فاضل شنیور»، عضو هیئت نمایندگان و نماینده اتاق خرمشهر در کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره، این امر به صورت جدی پیگیری شد.

فیصلی عنوان کرد: نماینده اتاق بازرگانی خرمشهر تاکید داشت از آنجائیکه خدمات قابل ذکری در ازای این وجوه بیمه به اتباع خارجی ارائه نمی‌شد، نارضایتی مقامات و شهروندان عراقی را در پی داشته که بنا بر اخبار غیر رسمی برخی از مقامات دولت عراق در نظر داشتند که وجوهی به صورت ارزی (دلار) از گردشگران و زائران ایرانی دریافت شود.

وی تاکید کرد: با رایزنی عضو هیئت نمایندگان اتاق خرمشهر و همکاری معاون دادستان شهرستان خرمشهر، دستور توقف روند دریافت وجوه بیمه اجباری از گردشگران عراقی در شلمچه صادر شد تا ضمن تقویت قابلیت‌ها و ظرفیت‌های جذب گردشگران عراقی، از خروج ارز از کشور به عنوان وجوه بیمه جلوگیری شود.

کد خبر: ۱۷۲٬۴۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha