۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۵
افزایش قیمت اجناس در انگلیس به بیشترین میزان در ۱۷ سال گذشته

افزایش قیمت اجناس در انگلیس به بیشترین میزان در ۱۷ سال گذشته

برخی از تحلیلگران در انگلیس هشدار می‌دهند که در صورت ادامه رشد قیمت انرژی، قیمت مواد غذایی در سال آینده از ۱۸ درصد یا حتی ۲۲ درصد فراتر رود.

به گزارش بازار، شبکه تلویزیونی انگلیسی اسکای نیوز با اشاره به داده‌های اتحادیه خرده فروشی انگلیس اعلام کرد، قیمت اجناس خرده فروشی در فروشگاه‌های این کشور در مقایسه با افزایش ۴.۴ درصدی ژوئیه در ماه اوت ۵.۱ درصد افزایش یافته است که این رقم، بالاترین نرخ رشد از سال ۲۰۰۵ تاکنون بوده است.

بر اساس این گزارش، قیمت مواد غذایی با سریع‌ترین نرخ خود از سال ۲۰۰۸ در مقایسه با سال گذشته ۹.۳ درصد افزایش داشته است. قیمت مواد غذایی تازه نیز نسبت به ماه اوت گذشته ۱۰.۵ درصد بالاتر از ۸ درصد افزایش ثبت شده در ماه جولای بود که محصولاتی مانند شیر و کره بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بر اساس گزارش دفتر آمار ملی انگلیس، افزایش قیمت مواد غذایی یکی از عوامل کلیدی تورم است که در ماه ژوئیه به ۱۰.۱ درصد افزایش رسید. برخی از تحلیلگران هشدار می‌دهند که در صورت ادامه رشد قیمت انرژی، قیمت مواد غذایی در سال آینده از ۱۸ درصد یا حتی ۲۲ درصد فراتر رود.

به گفته هلن دیکنسون، مدیر اجرایی اتحادیه صنف مواد غذایی انگلیس، چشم انداز هم برای مصرف کنندگان هم برای خرده فروشان تیره و تار است.

وی افزود، کسب‌وکارها احتمالاً از طریق «تخفیف به گروه‌های آسیب‌پذیر، گسترش دامنه‌های ارزش، تثبیت قیمت اقلام ضروری و افزایش دستمزد کارکنان» از مشتریان حمایت می‌کنند که اینگونه اقدامات در میان هزینه‌های فزاینده بسیار موثر هستند.

مایک واتکینز، رئیس خرده‌فروشی در انگلیس، پیش بینی کرد که این سطح از تورم مواد غذایی حداقل تا شش ماه دیگر ادامه داشته باشد.

کد خبر: ۱۷۲٬۴۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha