۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳
«قاچاق» آفت صنعت نساجی یزد است | عدم اجرای کامل قانون مالیات بر ارزش افزوده
نماینده صنعت نساجی یزد:

«قاچاق» آفت صنعت نساجی یزد است | عدم اجرای کامل قانون مالیات بر ارزش افزوده

یزد- نماینده صنعت نساجی استان یزد، قاچاق را آفت صنعت نساجی یزد دانست و گفت: هر چند در بازار با این امر مقابله شده اما در فضای مجازی به وفور شاهد فروش کالای قاچاق هستیم که قابل نظارت نیست.

به گزارش خبرنگار بازار، مجتبی دستمالچیان ظهر پنجشنبه در دیدار رئیس قوه قضاییه با صنعتگران، کارآفرینان و فعالان اقتصادی استان یزد با اشاره به مشکلات صنعت نساجی و ضرورت اصلاح تعرفه های گمرکی اظهار داشت: از زمانی که نرخ ارز در گمرک تغییر کرد، دولت تعرفه ها را اصلاح کرد که این کارشناسی شده نیست.

وی ادامه داد: نظام تعرفه برای حمایت از مواد اولیه و تولید داخل است اما در حال حاضر تعرفه مواد اولیه با کالای ساخته شده یکی و بعضا کمتر است و درخواست می کنیم که اصلاح تعرفه سریع انجام شود تا تولید داخل به مشکل برخورد نکند.

این فعال صنعت نساجی استان یزد با گلایه از اینکه پروانه بهره برداری واحدهای تولیدی در محاکم قضایی به اندازه جواز کسب اعتبار ندارد، افزود: اگر به عنوان تولید کننده به مشکل برخورد کنیم به عنوان ضمانت باید جواز کسب ارائه کنیم و پروانه بهره برداری واحد تولیدی را قبول ندارند.

دستمالچیان همچنین معافیت ماشین آلات از عوارض گمرک را خواستار شد و افزود: اگر این اتفاق نیفتد بانک ها ماشین آلات فرسوده را ارزش گذاری خواهند کرد و فعالان را با مشکلات عدیده ای مواجه خواهند کرد.

وی با اشاره به تاثیر برجام بر رکود بازار اعلام کرد: برجام با وضعیت بازار ما گره خورده است و زمانی که بحث آن مطرح می شود، همه انتظار دارند که قیمت ها تعدیل شود اما باید توجه شود که اگر گشایش اقتصادی حاصل شد، ارز به تقویت زیرساخت ها و بازسازی و نوسازی صنایع اختصاص یابد و مثل گذشته کالای ساخته شده وارد نکنیم.

نماینده صنعت نساجی استان یزد همچنین به عدم اجرای کامل قانون مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و افزود: اجرای این قانون می تواند از گران فروش، قاچاق و بد فروشی جلوگیری کند.

کد خبر: ۱۷۲٬۴۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha