۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۱
محاسن و معایب عرضه خودرو و مستغلات در بورس کالا
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

محاسن و معایب عرضه خودرو و مستغلات در بورس کالا

کارشناس بازار سرمایه گفت: «شفاف سازی در قیمت گذاری ها» و «نا آشنا بودن جامعه با فرآیندها و مکانیسم‌های بورس» از مهم‌ترین محاسن و معایب عرضه خودرو و مستغلات در بورس کالاست.

به گزارش بازار، حامد ستاک، افزود: بورس یک بازار کاملاً شفافی است که در آن انواع و اقسام دارایی‌ها اعم از دارایی‌های مالی و دارایی‌های فیزیکی داد و ستد می‌شود، چون سازوکارها و بازیگران آن در دسترس عموم مردم قرار دارند، بورس به بازار شیشه‌ای معروف است؛ لذا بزرگترین مزیتِ ورود خودرو به بازار بورس، شفافیت کامل قیمت گذاری است و با این تلاقی عرضه و تقاضا در بورس، به جای دلالان و واسطه ها، تولید کننده ها منتفع می‌شوند.

این کارشناس بازار سرمایه درباره تبعات منفی و معایب ورود خودرو و مستغلات به بازار سرمایه و بورس گفت: «نا آشنابودن جامعه با فرآیندها و مکانیسم‌های بورس» و «کم بودن فرصت»، معایبی این عرضه هستند که البته با آموزش‌هایی در بستر زمان و با تجربه‌هایی که مردم در این بازار کسب می‌کنند، برطرف خواهد شد.

ستاک همچنین گفت: باید با دانش، تحلیل و صبر وارد دارایی‌های مالی از جمله؛ اوراق بهادار، اوراق مشتقات شد و سرمایه گذاری کرد.

کد خبر: ۱۷۲٬۳۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha