۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
بیش از ۸ درصد درآمد ناخالص ملی برای حوزه سلامت
قائم مقام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد

بیش از ۸ درصد درآمد ناخالص ملی برای حوزه سلامت

حریرچی، قائم مقام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اختصاص ۸ و هفت دهم درصد از درآمد ناخالص ملی کشور به حوزه سلامت خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، ایرج حریرچی در نشست خبری که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد گفت: از هر ۱۱ و نیم تومان هزینه‌ها یک تومان به بخش سلامت می‌رسد.

وی افزود: با توجه به تاثیر منفی کرونا در رشد اقتصاد کشورهای جهان از جمله کشورمان و با توجه به تجربه تحریم‌های ظالمانه و رشد منفی اقتصاد در سال‌های گذشته کشورهای جهان در این شرایط دولت و مردم در بخش سلامت کمتر از گذشته هزینه خواهند کرد.

قائم مقام وزارت بهداشت افزود: باتوجه به شیوع کرونا و ضرورت تشخیص فعال و انجام دادن آزمون‌های (تست های) شناسایی بیماران و هزینه‌های درمان و نگهداری آنان باید در حوزه سلامت بیش از پیش هزینه شود.

حریرچی افزود: طبعا بخش خصوصی در حوزه سلامت بیش از بخش دولتی در این شرایط متضرر خواهد شد، اما تلاش ما حفظ مشاغل به ویژه غیرپزشکی در حوزه سلامت است.

وی گفت: ۸۷۳ هزار نفر در حوزه سلامت فعالند که ۸۶ و چهار دهم درصدشان غیرپزشکند که با احتساب خانواده‌های شان دو میلیون و ۷۴۱ هزار شهروند را شامل می‌شود.

قائم مقام وزارت بهداشت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ضرورت ادامه خدمات بهداشتی همچون واکسیناسیون، مراقبت از زنان باردار و کنترل بیماری‌های غیرواگیر (بیماران قلبی، عروقی، کلیوی، دیابت) افزود: به ویژه برای سالمندان، تمام مراکز دولتی و خصوصی ارائه خدمات در این زمینه را با توجه به آیین نامه‌های بهداشتی پیشگیری از شیوع کرونا آغاز کرده اند و ایرانیان نباید این مراقبت‌ها را به تعویق بیندازند.

حریرچی گفت: در کشورهای دیگر همچون امریکا میزان ابتلا و مرگ و میر در میان مهاجران، سیاهپوستان و فقرا بیشتر از ثروتمندان بوده است، اما در کشور، ما هرچند آمار اندکی از ابتلای بیشتر در مناطق پرتراکم داشته ایم، اما خوشبختانه روند رسیدگی و درمان به بیماران کرونا کاملا عادلانه بوده است.

وی با قدردانی از مشارکت مردم در رعایت موازین بهداشتی و فاصله گذاری‌های اجتماعی گفت: با توجه به افزایش رعایت شهروندان در دو هفته گذشته در موارد بهداشتی، بهداشت فردی، فاصله گذاری اجتماعی و همچنین بیماریابی فعال و درمان مناسب در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شاهد روند نزولی و ثبات نسبی در آمار ابتلا و بستری و مرگ ناشی از بیماری کووید ۱۹ در کشور هستیم.

قائم مقام وزارت بهداشت افزود: این روند نزولی و ثبات نسبی بسیار شکننده است و درصورت هرگونه بی احتیاطی احتمال بروز مشکلات زیادی در حوزه سلامت کشور وجود دارد.

حریرچی افزود: روند تدریجی بازگشایی مشاغل با توجه به نیازهای اقتصادی و معیشتی که بیشتر بخش ضعیف جامعه (فقرا) را تحت تاثیر خود قرارداده است، تصمیم به بازگشایی مشاغل گرفته شده است.

وی با ابراز امیدواری از ادامه این روند گفت: احتمال دارد در برخی از مناطق با افزایش شمار ابتلا به این ویروس مواجه شویم.

کد خبر: ۱۷٬۲۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha