۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۲
شکست ترامپ در مدیریت بحران کرونا/ هیچ کمک مالی از سوی امریکا نداشتیم
بروجردی در گفتگو با بازار مطرح کرد

شکست ترامپ در مدیریت بحران کرونا/ هیچ کمک مالی از سوی امریکا نداشتیم

چندی پیش وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده تا کنون به بیش از صد کشور درگیر کرونا در جهان از جمله هفت کشور همسایه ایران، برای مبارزه و مهار این همه گیری کمکهای مالی کرده است.

تهمینه غمخوار؛ خبرگزاری بازار- وزارت خارجه آمریکا در گزارشی اعلام کرد که این کشور به میزان  ۵۰۸ میلیون دلار برای مبارزه با ویروس کرونا به کشورهای مختلف کمک کرده که از این مجموع ۶۵ میلیون دلار کمک به کشورهایی چون عراق، افغانستان، ترکمنستان، پاکستان، آذربایجان، ترکیه و ارمنستان بوده است.علاوه بر آن، اخباری مبنی بر پیشنهاد کمک های مالی از سوی امریکا و یا ارسال این کمکها به ایران درجهت حل این بحران در رسانه های خارجی از جمله ایالات متحده منتشر شده بود.

البته در همان زمان، وزیر امور خارجه امریکا با تاکید بر این که واشنگتن بارها پیشنهاد کمک به مردم ایران را برای مدیریت این بحران ارائه کرده در حالی که جمهوری اسلامی ایران آن را رد کرده، مردم ایران را قربانیان این تصمیم حکومتی در نظر گرفته بود.همچنین این مقامات آمریکایی با انتقاد از عملکرد دولت ایران در حل این بحران، کمک‌های آمریکا به کشورهای مختلف از جمله ایران را در جهت اجرای  طرح اضطراری مقابله با کرونا، تقویت زیرساخت‌های بهداشتی و مبارزه با بیماری‌های واگیردار دانسته اند.

در همین راستا خبرنگار بازار در گفتگویی با علاءالدین بروجردی رئیس اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نظر ایشان را در رابطه اخباری مبنی بر طرح پیشنهادی کمک‌های مالی آمریکا به کشورهای مختلف از جمله ایران و همچنین چشم انداز اقتصادی ایران پس از این بحران جویا شد.  

نماینده مجلس دهم در ابتدای گفتگو گفت : به کشوری چون آمریکا در حال حاضر تنها باید گفت که تو اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی. اگر مجموعه مصاحبه های فرماندارهای ایالات مختلف این کشور را در طول چند هفته گذشته مورد مطالعه قرار دهیم متوجه‌ می شویم که صدای تمامی آنها از عدم وجود امکانات از ماسک گرفته تا دستگاههای کمک تنفسی بلند شده است.

بروجردی تصریح کرد که امریکا با ادعاهای واهی و فریبکاری برای کمک به ایران تمام تلاش خود را از طریق تحریم‌های دارویی برای سنگ‌اندازی در مسیر مقابله ایران با کرونا انجام داده است و امروز خود از سوی کشورهای مختلف مورد اتهام و انتقاد قرار گرفته است  بنابراین چگونه می‌تواند ادعای کمک به دیگران را مطرح کند؟

عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به ادعای واهی آمریکا برای آمادگی کمک به ایران، این ادعا را یک فریبکاری دیگر دانست

چند روز پیش ترامپ در یک کنفرانس خبری از بهبود فوق‌العاده وضعیت اقتصادی آمریکا در سال آینده خبر داده بود و احتمال به تعویق افتادن زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری شایعه خوانده بود.

وی همچنین اظهار کرد که کشوری که خودش درگیر یک بحران جدی بوده، در آستانه رکود قرار گرفته و بیشترین تلفات را در دنیا از آن خود کرده است در حالی که ترامپ مدعی است که آمریکا در مقابله با کرونا موفق عمل کرده، فقط با ژستهای مضحکانه و بچگانه ترامپ در این روزها روبروست و اگرامریکا هنرمند باشد باید بحران داخلی خود را حل کند نه اینکه به فکر کمک به کشورهای دیگر باشد.

بروجردی همچنین افزود: امریکا هرروز با یک فرافکنی قصد دارد تا افکار عمومی را منحرف کند. اکنون هم نوبت به چین رسیده که اتهاماتی را در رابطه با منشا این ویروس به چین وارد کرده که به این ترتیب آتش تنش با پکن را شعله‌ورتر خواهد ساخت و تمامی این مسائل نشان دهنده شکست ترامپ در مدیریت بحران جدی کرونا می باشد.

امریکا هرروز با یک فرافکنی قصد دارد تا افکار عمومی را منحرف کند. اکنون هم نوبت به چین رسیده که اتهاماتی را در رابطه با منشا این ویروس به چین وارد کرده که به این ترتیب آتش تنش با پکن را شعله‌ورتر خواهد ساخت و تمامی این مسائل نشان دهنده شکست ترامپ در مدیریت بحران جدی کرونا می باشد

به نظر می‌رسد که ترامپ در رابطه با منشا شیوع ویروس کرونا حتی از سازمان‌های اطلاعاتی خود هم فراتر رفته و شواهدی را مد نظر قرار داده که نشانگر این است که یک آزمایشگاه چینی عامل شیوع بوده است.

از دیدگاه این نماینده مجلس تمامی این پیشنهادات بیشتر جنبه تبلیغات انتخاباتی دارد زیرا امریکایی که در قرن بیست و یکم مدعی تمدن و حقوق بشر است به راهزنی دریایی و هوایی دست می زند و محموله های کشورهای مختلف را می دزدد، بنابراین کمک به کشورهای دیگر بیشتر جنبه یک شوخی بی مزه دارد تا چیزی دیگر.

رئیس اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به سوال مرتبط با چشم انداز اقتصادی ایران پس از اتمام کرونا اظهار کرد که اقتصاد ایران در بحران اقتصادی جهان دارای یک نکته مثبت است و آن مسئله این است که ایران با سیاستهای هوشمندانه مقام معظم رهبری تحریم های امریکا را که به یک تهدید تبدیل شده بود را به فرصت تبدیل و وابستگی خود به نفت را کم کرد.

وی همچنین افزود که با عنایات ویژه الهی و بارش باران های سال جاری اقتصاد کشاورزی می تواند در اقتصاد ملی نقش آفرینی کند. بنابراین به دو دلیل توانمندی جمهوری اسلامی در حال افزایش است.

بروجردی در پایان گفتکوی خود تصریح کرد که ما نه تنها قادریم که از طریق اقتصاد کشاورزی گلیم خود را از آب بیرون بکشیم، بلکه میتوانیم با مدیریت جهادی، اتکا بر توانمندی های ملی و بهره مندی از اصول اقتصاد مقاومتی تحولات مثبتی زا ایجاد کنیم.

    

کد خبر: ۱۷٬۲۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha