۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
آرامش بازار طلا و ارز، در سایه جنب و جوش بورسی
«بازار» تحلیل می کند

آرامش بازار طلا و ارز، در سایه جنب و جوش بورسی

بازار طلا و ارز چند روزی است بدون نوسان قیمت به سر می برد و داد و ستدها با نرخی ثابت روزهای گذشته  در حال انجام است.

به گزارش بازار، قیمت طلا و ارز که در هفته های گذشته با نوسان قیمت همراه بود، چند روزی است که بدون بالا و پایین شدن نرخ ها در بازار معامله می شود و این ثبات، باعث آرامش نسبی در بازار شده است.

اوایل هفته گذشته قیمت طلا به تبع کاهش انس جهانی کاهش یافت و نرخ دلار و یور برخلاف کاهش قیمت طلا در بازار، افزایشی شد به طوری که قیمت دلار از کانال ۱۵ هزار تومان به کانال ۱۶ هزار برگشت. اما از اواسط هفته گذشته تابه حال قیمت ها در بازار طلا و ارز ثابت مانده است.

جنب و جوش بورس بازار ارز و طلا را آرام کرد!

خیلی ها ورود سهام شرکت های دولتی به بورس را باعث ثبات قیمتی در این بازارها عنوان می کنند و معتقدند؛ بیشیر سرمایه گذاران اکنون برای سود آوری هر چه بیشتر از محل واگذاری سهام شرکت های دولتی به بورس وارد بازار سرمایه شده اند و این موضوع باعث شده است تا قیمت ها در بازار طلا، سکه و ارز با ثبات قیمتی همراه شود.

قیمت دلارهم اکنون در بازار آزاد ۱۶ هزار و ۱۶۰ تومان، یورو ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و درهم امارات ۴ هزار و ۴۷۰ تومان  تعیین شده و به‌فروش می‌رسد.

صرافی‌های بانک‌ها نیز قیمت دلار را برای فروش به مردم ۱۵ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

همچنین قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها ۱۷ هزار تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان است.

سکه و طلا هم با نوسان قیمت همراه نیستند

علاوه بر ثبات قیمت دربازار ارز، قیمت ها در بازار طلا و سکه نیز تغییر آنچنانی ندارد. در بازار آزاد قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۶۴۰ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

همچنین قیمت نیم سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و ۸۶۰ هزار تومان و سکه گرمی ۹۷۰ هزار  تومان تعیین شده و به فروش می رسد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۶۴۰ هزار تومان، هر گرم طلای ۲۴ عیار ۸۵۲ هزار تومان و هر مثقال طلا ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۷۰۳ دلار معامله می‌شود.

گرانی قیمت یورو و پوند رسمی/ دلار رسمی بدون تغییر قیمت  

با وجودی که قیمت ها در بازار آزاد ارز و صرافی بانک ها چند روزی بدون نوسان ثابت مانده است اما بانک مرکزی امروز نرخ رسمی یورو و پوند را افزایش داد.

این بانک نرخ رسمی ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۲۰ ارز افزایش، نرخ ۱۹ واحد پولی کاهش و نرخ ۷ ارز دیگر نیز ثابت ماند.

بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز «شنبه سیزدهم اردیبهشت ۹۹» بدون تغییر نسبت به روز قبل ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس با افزایش ۲۰۶ ریالی به قیمت ۵۲ هزار و ۵۰۸ ریال و هر یورو نیز با ۷۹۵ ریال افزایش به قیمت ۴۶ هزار و ۵۸۴ ریال اعلام شد.

کد خبر: ۱۷٬۲۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha