۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴
نمایشگاه تخصصی کشاورزی و صنایع وابسته در اردبیل گشایش یافت
با حضور تولیدکنندگان ۱۳ استان؛

نمایشگاه تخصصی کشاورزی و صنایع وابسته در اردبیل گشایش یافت

اردبیل- هجدهمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی و صنایع وابسته، با حضور تولیدکنندگان ۱۳ استان کشور در اردبیل گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار بازار، هجدهمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی و صنایع وابسته با حضور تولیدکنندگان ۱۳ استان کشور در اردبیل آغاز به کار کرد.

در حاشیه مراسم افتتاحیه نادر تقی زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به خبرنگار بازار گفت: در کنار برگزاری این نمایشگاه که جدیدترین یافته های علمی و تخصصی بخش کشاورزی، نهاده ها ها و ماشین آلات در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است، برگزاری دومین رویداد ترویج کشاورزی دانش بنیان و نوآور را نیز شاهد هستیم.

تقی زاده خاطرنشان کرد: در حاشیه این نمایشگاه ۱۰ کارگاه آموزشی برای فعالان بخش کشاورزی برگزار می شود و شاهد برپایی تور ترویجی رایگان برای فعالان این حوزه هستیم.

وی بیان کرد: تولیدکنندگان ۱۳ استان شامل تهران، کردستان، مرکزی، آذربایجان شرقی، گلستان، خراسان رضوی، لرستان، زنجان، همدان، اصفهان، یزد، البرز و اردبیل هستند که از هشتم تا ۱۱ شهریورماه این نمایشگاه در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی اردبیل برپاست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: شرکت کنندگان در ۵۱ غرفه جدیدترین توانمندی های خود را به ویژه ماشین آلات کاشت، داشت، برداشت و تکنولوژی های جدید به همراه توسعه مکانیزاسیون مدرن را در معرض دید علاقمندان گذاشته اند.

تقی زاده استان اردبیل را با وسعت سرزمینی یک درصد در مجموع مساحت کشور تولید کننده چهار درصد محصولات کشاورزی کشور برشمرد و تصریح کرد: در این استان چهار میلیون تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی تولید می شود.

وی تنوع صادرات این محصولات را در حوزه های مختلف یادآور شد و بیان کرد: ما برای استان آذربایجان شرقی استان معین در تولید محصولات دامی و لبنی محسوب می شویم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: در این نمایشگاه در کنار ترویج و توسعه روش های مدرن سعی شده تا از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و مراکز تحقیقاتی پیشرفته استان نیز در تقویت جبهه تولید استفاده شود.

کد خبر: ۱۷۲٬۰۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha