۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱
ضرورت همکاری های اقتصادی ایران و نیجریه با توجه به ظرفیت‌های موجود
نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و نیجریه تاکید کرد

ضرورت همکاری های اقتصادی ایران و نیجریه با توجه به ظرفیت‌های موجود

نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و نیجریه در دیدار با همتای نیجریه خود، گفت: برغم ظرفیت های عظیم دو کشور، مراودات اقتصادی ایران و نیجریه در سطح مطلوبی قرار ندارد.

به گزارش بازار، ثالثو ایرو ایسانسی رئیس گروه دوستی پارلمانی نیجریه و جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی از اعضای این گروه برای دیدار با مقامات پارلمانی و دولتی کشورمان به تهران سفر کرده است صبح امروز سه شنبه ٨ شهریورماه ١٤٠١ با غلامحسین رضوانی نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و نیجریه دیدار و گفتگو کرد.

رضوانی در ابتدای این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور هیأت پارلمانی نیجریه در تهران بر مناسبات مثبت و رو به رشد دو کشور تاکید کرد و افزود: رویکرد دولت سیزدهم در توسعه همه جانبه روابط با آفریقا بویژه نیجریه به عنوان بزرگترین اقتصاد و پر جمعیت ترین کشور در این قاره کهن می باشد.

وی افزود: ارتباطات نزدیکی میان مجالس ایران و نیجریه برقرار است که می تواند زمینه ساز توسعه همکاری های دوجانبه در راستای منافع دو ملت باشد.

نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و نیجریه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند رو به رشد تبادلات اقتصادی دوجانبه، ارتقاء سطح همکاری های اقتصادی و تجاری فیمابین را مهم خواند و بیان داشت: برغم ظرفیت های عظیم دو کشور، مراودات اقتصادی ایران و نیجریه در سطح مطلوبی قرار ندارد. امیدواریم در سفر نمایندگان پارلمان نیجریه به تهران، با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی ایران در زمینه های گوناگون از جمله کشاورزی، صنعتی، فنی و مهندسی بتوانیم گام موثری در جهت افزایش همکاری های اقتصادی دو کشور برداریم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار ضمن ابراز نگرانی از گسترش فعالیت گروه های تروریستی در آفریقا بویژه غرب این قاره تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بزرگترین قربانی تروریسم در جهان می باشد که خوشبختانه در حال حاضر قدرتمندانه با این پدیده شوم مقابله می کنیم. معتقدیم کشورهای بزرگی که ادعای مبارزه با تروریسم دارند در فضایی که منافعشان تأمین شود حامی این گروه ها خواهند شد.

وی افزود: امیدواریم با تلاش همه جانبه دولت ها و سازمان های بین المللی شاهد ریشه کنی این پدیده شوم در جهان باشیم.

ایسانسی: نقش و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در غرب آسیا قابل تامل است
ثالثو ایرو ایسانسی رئیس گروه دوستی پارلمانی نیجریه و جمهوری اسلامی ایران در ابتدای این دیدار نیز ضمن قدرانی از میهمان نوازی مجلس شورای اسلامی بر آمادگی پارلمان این کشور برای توسعه و گسترش همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف تاکید کرد.

وی افزود: با توجه به نقش و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در غرب آسیا، هدف ما از این سفر تقویت و تحکیم همکاری های دوجانبه با ایران در راستای منافع دو ملت می باشد.

ثالثو ایرو ایسانسی در ادامه با اشاره به توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف و همچنین افزایش سطح مرادوات اقتصادی و تجاری ایران و نیجریه نسبت به سالهای گذشته گفت: دولت و پارلمان نیجریه علاقمند است که در زمینه های گوناگون از جمله کشاورزی، تولید دارو، علمی - دانشگاهی بویژه نفت و گاز همکاری های مشترکی را آغاز نماید.

وی افزود: خوشبختانه در زمینه حمل و نقل هوایی همکاری خوبی با ایران برقرار است و در روزهای آینده شرکت هواپیمایی ماهان در نیجریه فعالیت های خود را آغاز خواهد نمود.

رئیس گروه دوستی پارلمانی نیجریه و ایران در پایان این دیدار بر فعالیت گروهای تروریستی در قاره آفریقا بویژه نیجریه اشاره کرد و بیان داشت: دولت و پارلمان نیجریه برای کنترل وضعیت موجود به صورت جدی در زمینه مبارزه با تروریسم تلاش خواهند کرد و اقدامات زیادی در این خصوص انجام شده است.

کد خبر: ۱۷۱٬۹۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha