۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۵
تهاتر کالا میان ایران و اندونزی ساز و کاری مناسب جهت استفاده از ظرفیت‌ها است
نماینده مردم کرمان در مجلس:

تهاتر کالا میان ایران و اندونزی ساز و کاری مناسب جهت استفاده از ظرفیت‌ها است

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اندونزی، گفت: تهاتر کالا میان دو کشور ایران و اندونزی یکی از ساز و کارهای خوب و مناسب جهت استفاده هرچه بیشتر از این ظرفیت ها است.

به گزارش بازار، خانم نهایت الاوافره و محمدمهدی زاهدی روسای گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اندونزی صبح امروز(دوشنبه ۷ شهریورماه) در محل مجلس شورای اسلامی با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

زاهدی در ابتدای این دیدار با اشاره به مناسبات خوب جمهوری اسلامی ایران و اندونزی گفت: اشتراکات تاریخی، فرهنگی و دینی و همچنین توانمندی های فراوانی میان دو کشور وجود دارد که پشتوانه محکمی برای گسترش مروادات دوستانه فی‌مابین می باشد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اندونزی در ادامه ضمن قدردانی از مواضع مثبت اندونزی نسبت به جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین المللی گفت: مواضع مثبت اندونزی در بسیاری از مسائل بین المللی بویژه در موضوعات مربوط به حقوق بشر، مسئله فلسطین و همچنین حمایت اندونزی نسبت به توافق برجام و اعتراض به خروج آمریکا از این توافق برای جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تقویت بیش از پیش روابط اقتصادی فی‌مابین را گام مهمی در توسعه روابط دوجانبه دانست و خاطرنشان کرد: توانمندی های اقتصادی فراوانی میان دو کشور موجود است که باید با استفاده از راهکارهای مناسب از آنها بهره جست.

وی افزود: تهاتر کالا میان دو کشور یکی از ساز و کارهای خوب و مناسب جهت استفاده هرچه بیشتر از این ظرفیت ها است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اندونزی در پایان ضمن استقبال از همکاری های دو کشور در راستای رسیدن به توافقات مشترک در خصوص تبادل زندانیان میان دو کشور، از همکاری های هرچه بیشتر اندونزی با جمهوری اسلامی ایران نسبت به این اقدام انسانی استقبال کرد.

نهایت الاوافره رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اندونزی و جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با اشاره به پیشینه مثبت مناسبات دو کشور گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و اندونزی روابطی بر اساس احترام متقابل است و دو کشور شرکای مثبت یکدیگر در مجامع بین المللی هستند.

وی گفت: در مورد مسائل منطقه ای نیز دو کشور نظرات و مواضع نزدیکی در رابطه با موضوعات مختلف همچون دموکراسی و افراط گرایی دارند.

نهایت الاوافره در پایان از توسعه روابط در عرصه های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بویژه گسترش مناسبات پارلمانی فیمابین استقبال کرد.

در این دیدار سفیر اندونزی در تهران نیز حضور داشت و به بیان دیدگاه‌های خود در رابطه با مناسبات دو کشور پرداخت.

کد خبر: ۱۷۱٬۷۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha