۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۳
حمایت ویژه از تولید مرغ آرین در اصفهان| توزیع گوشت و مرغ رشد ۱۴۶ درصدی داشت
مدیر کل پشتیبانی امور دام استان اصفهان خبر داد؛

حمایت ویژه از تولید مرغ آرین در اصفهان| توزیع گوشت و مرغ رشد ۱۴۶ درصدی داشت

اصفهان - نیلفروش؛ مدیر کل پشتیبانی امور دام استان اصفهان گفت: توزیع نهاده های دامی در استان اصفهان ۶۱ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده و توزیع گوشت و مرغ افزایش ۱۴۶ درصدی داشته است.

مهدی نیلفروش در گفت و گو با خبرنگار بازار، در مورد خرید تولیدات مازاد توسط اداره کل پشتیبانی دام استان اصفهان اظهار داشت: در حوزه نهاده های دامی ۱۰ درصد نیاز تولید کننده کشور را باید فراهم کنیم که سال پیش با توجه به شرایط خاص کشور، تا ۳۰ درصد نیاز تولید کنندگان فراهم شد.

وی افزود: مرغداران برای خرید نهاده از طریق سامانه بازارگاه می توانند اقدام کنند و سیستم استخراج ثبت نام و صدور حواله های خرید از طریق این درگاه انجام می شود.

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان اصفهان با اشاره به این موضوع که طرح تعیین قیمت برای خرید از طریق استان ها انجام می شود، ادامه داد: از ابتدای سال جاری برای خرید گوشت گوساله پنج تکه منجمد، قرار داد با اتحادیه دامداران امضا شده و سه هزار و ۵۰۶ راس گوساله معادل ۸۹۰ تن به ارزش ریالی ۱۹۴ میلیارد تومان خریدار شده است. قطعات گوشتی خریداری شده مناسب برای خرید خانوارها است که تامین آن از دامداران استان انجام می شود.

خرید گوش بره پنج تکه با تصویت کمیته نرخ گذاری استان

وی ادامه داد: خرید گوش بره پنج تکه با تصویت کمیته نرخ گذاری استان انجام شد که ۶ هزار و ۶۶۰ راس بره پرواری به وزن ۱۲۹ تن به ارزش ریالی ۲۸ میلیارد تومان از دامپروران و عشایر خریداری شد. برای حمایت از دامداران نرخ خرید را مبلغ منصفانه ای مشخص می کنیم، هشت هزار تن گوشت منجمد خریداری شده است که ذخیره را به ۱۳ هزار تن رساندیم، ارزش این گوشت ها ۴۴۲ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: توزیع نهاده های دامی از ابتدای سال تا کنون ۲۴۵ هزار و ۳۵۸ تن بوده است که شامل ذرت، جو و سویا بوده است. توزیع گوشت مرغ منجمد دو هزار و ۱۴۹ تن بوده است که بخشی از آن مربوط به خرید ارگان های دولتی است. گوشت گوساله منجمد یک هزار و ۶۱ تن بوده است که بخشی از آن در بین موکب های و هیئت های عزاداری انجام توزیع شده است، همچنین توزیع توزیع گوشت بره منجمد ۸۰ تن تخم مرغ وارداتی به میزان ۱۴۰هزار و ۶۹۷ تن بوده است.

نیلفروش به فعالیت های ویژه اداره کل پشتیبانی امور دام استان اصفهان اشاره کرد و اظهار کرد: توزیع نهاده های دامی ۶۱ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته انجام گرفته و ۱۴۶ درصد در توزیع گوشت و مرغ افزایش داشته است.

انعقاد قرارداد استحصال روغن کنجاله برای اولین بار در ایران

وی در ادامه گفت: انعقاد قرارداد استحصال روغن کنجاله برای اولین بار در ایران انجام شد؛ دو هزار و ۵۰۰ تن کنجاله در اولین مرحله وارد استان شده است که کارخانه روغن گلبهار طرف قرار داد برای انجام این کار وارد قرارداد شده است.

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان اصفهان به تحویل ۶۶ هزار و ۷۶۰ تن نهاده معوقه اشاره کرد و گفت: حمل ۲۶۴ هزار و ۴۷۷ تن انواع نهاده ها از بنادر ورودی کشور به صورت ریلی و جاده ای انجام گرفته است و پرداخت ۱۲۲ میلیارد تومان کرایه به هفت هزار و ۸۶۵ کامیوندار صورت پذیرفت.

وی با اشاره به اینکه تولید مرغ آری نتیجه خودکفایی داخلی است، ادامه داد: ۱۲ درصد خرید بیشتر برای حمایت از نژاد ایرانی مرغ (آرین) انجام شد و این خرید بالاتر برای حمایت از تولید کنندگان این مرغ انجام می شود.

نیلفروش در مورد وضعیت استان برای پروژه های نگهداری در انبارها برای جلوگیری از فاسد شدن گفت: تا کنون در استان اصفهان در این زمینه مشکلی نداشته ایم چراکه در ۶ ماه دوم سال گذشته ما بیشتر از وظیفه نگهداری در حال توزیع بودیم و اکنون ۱۳۰ هزار تن ظرفیت ذخیره سازی در استان اصفهان داریم.

کد خبر: ۱۷۱٬۷۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha