۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹
مالیات بر ارزش افزوده صنایع تولیدی اصفهان را فلج کرد| نساجی اصفهان رو به کما
رئیس اتحادیه بافندگان کارگاه‌های نساجی اصفهان:

مالیات بر ارزش افزوده صنایع تولیدی اصفهان را فلج کرد| نساجی اصفهان رو به کما

اصفهان-شیشه گر؛رئیس اتحادیه بافندگان کارگاه‌های نساجی اصفهان گفت: کمتر از ۳۰ درصد از کارخانه های نساجی اصفهان مشغول به فعالیت هستند واین جای افسوس بزرگی برای اصفهان معروف به منچستر ایران محسوب می شود.

منصور شیشه گر در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: مالیات بر ارزش افزوده همه صنایع تولیدی را تحت‌الشعاع قرار داده است و با اینکه در این ارتباط بحث‌های زیادی انجام شده، اما نتیجه‌ای حاصل نشده است.

وی با تاکید بر اینکه واردات پوشاک قاچاق ضربه های زیادی به تولید کننده وارد می کند افزود: پارچه های قاچاق از چین و ترکیه و کشورهای همسایه وارد می شود و مانند پتکی بر سر پارچه ایرانی می خورد.

رئیس اتحادیه صنایع نساجی استان اصفهان با بیان اینکه روزگاری نساجی ایران و اصفهان برای خود حرفی برای گفتن داشت و امروز چیزی از آن باقی نمانده است، بیان داشت: این صنعت با ماشین آلات فرسوده و تولیدی که دیگر نفس های آخرش را می کشد روبرو است.

شیشه گر ادامه داد: با کاهش تولید محصولات نساجی اصفهان در زمینه های پوشاک،فرش،گلیم و گبه طبیعتا قیمت آن در بازار دچار نوسان زیادی می شود و باعث دوگانگی خریدار می شود.

وی افزود: میزان قدرت خرید مردم از محصولات نساجی در بازار در مقایسه با سال گذشته ۷۰درصد کاهش پیدا کرده است.

رئیس اتحادیه صنایع نساجی استان اصفهان تاکید کرد: قیمت فرش و پوشاک در بازار به نسبت سالهای گذشته بیش از ۵۰ درصد بیشتر شده و حضور مردم را در این بازار هر روز کمرنگ کرده است.

وی گفت: طبق آمارها اکنون کمتر از ۳۰ درصد از کارخانه های نساجی اصفهان مشغول به فعالیت هستند و این جای افسوس بزرگی برای منچستر کشور محسوب می شود.

کد خبر: ۱۷۱٬۶۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha