۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
افتتاح ۱۵ طرح شاخص در گلستان| تعاونی های روستایی فعال تر می شوند
مدیرکل تعاون گلستان خبرداد؛

افتتاح ۱۵ طرح شاخص در گلستان| تعاونی های روستایی فعال تر می شوند

گرگان- مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان ضمن اشاره به فرارسیدن هفته تعاون، گفت: به همین مناسبت ۱۵ طرح شاخص تعاونی های گلستان افتتاح می شود.

حسینعلی خواجه مظفری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به مناسبت هفته تعاون ۸۰ برنامه به منظور ارتقا و توسعه تعاونی ها و همچنین فرهنگ سازی در گلستان اجرا می شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود: افتتاح ۱۵ طرح شاخص، مراسم نمادین تعاون شهر در آق قلا، افتتاح یک شرکت دانش بنیان، تقدیر از یک تعاونی برتر گلستان در تهران، نشست مشترک تعاون و اتاق بازرگانی، برگزاری جشنواره تعاونی برتر گلستان از جمله برنامه های شاخص هفته تعاون است.

وی فعال سازی تعاونی های روستایی را یکی از رویکردهای شاخص این نهاد برشمرد و گفت: در همین خصوص تفاهمنامه ای با بسیج سازندگی و استانداری گلستان منعقد کردیم که هر روستا یک تعاونی فعال داشته باشد.

خواجه مظفری با بیان اینکه با اجرای این تفاهمنامه ۶۰ تعاونی فعال در روستاها راه اندازی شده، یادآور شد: با توجه به اینکه از گذشته نیز تعدادی تعاونی روستایی به ثبت رسیده بود، در حال حاضر ۱۴۴تعاون روستایی در سطح استان داریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: همچنین ایجاد تعاونی های فراگیر ملی برای دهک های پایین جامعه از دیگر برنامه های این نهاد است که در این راستا تاکنون ۲۴ تعاونی فراگیر ملی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به ثبت رسیده است.

وی افتتاح دفتر تعاون کازان روسیه را از دیگر اقدامات این حوزه برشمرد و گفت: درحال حاضر روابط خوبی با ایران و تاتارستان وجود دارد که با ایجاد این تعاونی صادرات، واردات و حتی اعزام دانشجو به این کشور تسهیل شده است.

خواجه مظفری در ادامه با بیان اینکه فرهنگ تعاونی در جامعه مورد غفلت قرار گرفته، خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است تا با حمایت از تعاونی ها و توسعه آنها در بخش های مختلف کمک کنیم که جامعه بیشتر از گذشته به فعالیت در قالب تعاونی ها توجه داشته باشد.

وی ایجاد شرکت های دانش بنیان در قالب تعاونی را از دیگر برنامه های مورد حمایت این نهاد دانست و گفت: در حال حاضر ۱۲ شرکت دانش بنیان در این حوزه به ثبت رسیده که همه آنها فعال هستند.

کد خبر: ۱۷۱٬۵۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha