۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
اتصال ۴۰۰ روستای جدید به شبکه ملی اطلاعات| ارائه اینترنت رایگان به زائران در مرز مهران
وزیر ارتباطات در البرز خبر داد

اتصال ۴۰۰ روستای جدید به شبکه ملی اطلاعات| ارائه اینترنت رایگان به زائران در مرز مهران

کرج- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام افتتاح ده ها پروژه ارتباطی و فناوری اطلاعات در کشور طی هفته دولت گفت: با افتتاح این پروژه ها حدود ۴۰۰ روستای جدید به شبکه ملی اطلاعات متصل می شود.

به گزارش خبرنگار بازار؛ عیسی زارع پور روز دوشنبه در برنامه بهره برداری از شش پروژه تولیدی و صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فردا «سه شنبه» ده ها پروژه ارتباطی و فناوری اطلاعاتی را در کشور افتتاح می کنیم گفت: با افتتاح طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارها در استان البرز، از فردا واگذاری پورت پر سرعت در این زمینه آغاز می شود.

زارع پور با اشاره به افتتاح طرح های مخابراتی اظهار کرد: یکی از مهمترین این طرح ها راه اندازی تعداد زیادی سایت ۵G و دیگرطرح ها است که فردا اعلام خواهد شد.

وی افزود: امروز در منطقه ویژه پیام افتتاح چند خط تولید و محصولات جدید شرکت های داخلی را داشتیم که عمدتا تجهیزات ارتباطی و مخابراتی اعم از تولید سوئیچ ، مودم و دستگاه های ریپیتر برای اپراتورهای همراه و همچنین شرکت های تولید کننده تلفن های همراه است که در زمان حاضر تولیدات آنها به صورت مونتاژ است که امیدوارم با حمایت هایی که می شود طراحی و تولید نیز در این شرکت ها داخلی شود.

منطقه ویژه پیام می تواند مساله اشتغال در فناوری پایه البرز را حل کند

وزیر ارتباطات با بیان اینکه ظرفیت های خوبی در کشور برای تولید تجهیزات در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات فراهم شده گفت: اگر خوب کار کنیم قابلیت صادرات هم وجود دارد و در حال حاضر تعداد زیادی از شرکت ها در حوزه تجهیزات مخابراتی به خارج از کشور صادرات دارند.

زارع پور با تاکید بر ظرفیت بالای منطقه ویژه پیام گفت: این منطقه می تواند به یک از قطب های اقتصاد دیجبتال در کشور تبدیل شود که هم نیاز کشور را برطرف کند و هم با تولید محصولات با تراز صادراتی، مساله اشتغال در فناوری پایه را در استان البرز حل کند.

زارع پور افزود: نگاه و راهبرد دولت سیزدهم و تلاش این دولت ایجاد شبکه پر سرعت و باکیفیت و امن برای مردم است و مهمترین رویدادی که باید برای ارتقای سرعت شبکه باید اتفاق بیفتد بحث طرح فیبر نوری منازل کسب و کارهاست که به خانه ها و ادارات فیبر نوری ببریم که نامحدود است و با اجرای آن سرعت اینترنت چند صد برابر خواهد شد.

وی با اشاره به افتتاح پروژه های ارتباطی در دو استان دیگر کشور در روز سه شنبه گفت: مردم در این استان ها سرعت های چند صد مگابایتی بر ثانیه را تجربه می کنند. با این کار شبکه تلفن همراه هم ارتقا می یابد چون پیش زمینه اینترنت نسل پنجم این است که فیبر نوری تا پای آنتن ها و بی تی اس ها برود و عملا فیبر در همه جای شهر گسترده می شود.

تا پایان دولت سیزدهم ۸۰ درصد خانوارها از فیبر نوری برخوردار می شوند

زار ع پور افزود: البته این کار زمان بر است و در عین حالی که اقدامات کارهای کوتاه مدت برای ارتقای کیفیت شبکه انجام می شود این طرح بنیادی نیز انجام و تا پایان دولت سیزدهم برای حداقل ۸۰ درصد خانواده ها فیبر نوری اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه ستاد ویژه ای در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای خدمات دهی به زائران اربعین و تقویت اینترنت آنها راه اندازی شده افزود: تمام ظرفیت ها امسال برای اولین بار در فناوری اطلاعات پای کار آمده است. در حوزه ارتباطات تقویت شبکه تلفن همراه در مسیرهای منتهی به مرز و خود مرزها با سایت های سیار اپراتورهای همراه فراهم می شود.

زارع پور گفت: قرار است در مرز مهران که بیشترین جمعیت را دارد تجهیزاتی نصب شود که همزمان برای هزار نفر اینترنت رایگان ارائه شود. همچنین در کشور عراق نیز با توافق های انجام شده در مسیر نجف تا کربلا تعداد زیادی ایستگاه اینترنت رایگان توسط اپراتورهای عراقی مستقر می شود. در حوزه فناوری اطلاعات هم تلاش می شود سرویس های جدیدی برای مردم راه اندازی شود.

وزیر ارتباطات گفت: یکی از پیام رسان ها سرویس اعلام موقعیت بدون نیاز به اینرتنت را نیز راه اندازی کرده است. همچنین برای مسیریابی در عراق با وسیله شخصی و مسیر نجف تا کربلا اطلاعات موکب ها و اطلاعات مورد نیاز مردم توسط مسیریاب ها عرضه می شود.

کد خبر: ۱۷۱٬۵۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha